1 اسفند 1391
شماره خبر: 20851

طرح جنگلکاری در خط 1 حصار کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح جنگلکاری در خط 1 حصار کرج


سپیدارآنلاین: مسئول فضای سبز منطقه 11 شهرداری کرج با اشاره به نزدیکی فصل بهار و قرار گرفتن در آستانه روز درختکاری از اجرای طرح جنگلکاری در محدوده خط 1 حصار خبرداد و گفت: این طرح هم اکنون در این محدوده در حال اجرا می باشد.
شهرام صیادیان افزود: طرح جنگلکاری در خط 1 حصار با استفاده از درختان سرو نقره ای و اقاقیای پیوندی اجرایی می شود. وی، با بیان اینکه، اهم فعالیت های حوزه فضای سبز منطقه در توسعه و گسترش عرصه های سبز شهری خلاصه می شود، بیان کرد: تحقق این مهم می‌تواند زمینه ساز ایجاد تحول بزرگی در رونق و پویایی بخش فضای سبز منطقه و به تبع آن فضای سبز شهری باشد. این مسئول با ارزیابی مثبت از اجرای طرح جنگلکاری در خط 1 حصار، بیان کرد: عملیاتی شدن این طرح با هدف رونق فضای سبز همچنین فراهم آوردن زیبایی های بصری صورت می گیرد، ضمن آنکه، انجام این مهم، راهکار مناسبی برای کمک به مشکلات زیست محیطی می باشد. صیادیان با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق و صحیح طرح های فضای سبز، اظهارداشت: طرح های فضای سبز با رعایت آیتم های مختلفی اجرایی می شود که انتخاب نوع و گونه گیاهی مناسب از جمله آیتم های مهم اجرای این طرح می باشد.
ضرورت صیانت و حفاظت از عرصه های فضای سبز
مسئول فضای سبز منطقه 11 شهرداری کرج در ادامه بر ضرورت صیانت و حفاظت از عرصه های فضای سبز تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم باید در راس برنامه ریزی های شهری قرار گیرد. صیادیان با بیان اینکه، عرصه های سبز شهری در واقع ریه های تنفسی شهر محسوب می شوند، به وجود باغات و فضاهای سبز موجود در منطقه 11 کرج اشاره کرد و افزود: وجود فضاهای سبز و باغاتی که در این منطقه وجود دارد، تحت تاثیر برنامه‌ ریزی‌ های اساسی توسعه و گسترش می یابند. وی با تاکید بر حفظ و نگهداری از فضاهای سبز شهری، گفت: اقدامات متعددی که از سوی حوزه های فضای سبز مناطق از جمله کاشت گل‌ های فصلی، جنگلکاری و ...، صورت می گیرد نیز در راستای تحقق این مهم می باشد.
کاشت گل‌ های فصلی نیز در معابر زیبایی شهر را به همراه دارد
این مسئول با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار افزود: باید تدابیر زمینه‌ های ورود به این فصل را بیندیشیم و با کاشت درختان و درختچه‌ ها و گل‌ ها به استقبال بهار برویم. صیادیان با تأکید بر اینکه شهروندان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود