تعداد مراجعه کنندگان به شهرداری کاهش پیدا می کند
سپیدارآنلاین: گروه شهری
ریس نظارت بر تدوین ضوابط و اجرای مقررات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج: با ایجاد درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک سالانه بیش از ۳۰۰ هزار مورد مراجعه حضوری به شهرداری و سازمان نظام مهندسی کاهش می یابد.
رضا بیات با بیان اینکه هدف اصلی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج ارایه خدمات غیر حضوری به شهروندان است، گفت: حذف رفت و آمد مراجعین، کاهش آلودگی های زیست محیطی، ارتقای سطح بهداشت عمومی، کاهش سفرهای درون شهری، شفافیت و کاهش تخلف ها از مزایای ایجاد درگاه یکپارچه ارایه خدمات الکترونیک است. به گفته وی؛ با راه اندازی این درگاه سالانه ۳۵ هزار استعلام و پاسخ استعلام از سوی دفاتر اسناد رسمی و سر دفتر یاران استان البرز، بیش از سه هزار مورد ارتباط سیستمی با کلیه بانک ها (به صورت ماهانه) و ۳۰۰ هزار ارتباط وب سیستمی با سازمان نظام مهندسی انجام می شود.
این مسئول در ادامه عنوان کرد: راه اندازی سیستم اتوماسیون و ارتباط وب سرویسی به منظور ارائه خدمات غیر حضوری گام بزرگی در جهت تحقق شهر هوشمند خواهد بود.