شهروندان منطقه 1 مشكلات را پيامك بزنند
سپیدارآنلاین: گروه شهری
سپیدارآنلاین: شهرداري منطقه يك كرج، سامانه پيامكي دريافت و ارسال معضلات و درخواستهاي شهروندي را فعال كرد.
آگاهي گرفتن از مسائل و مشكلات شهري از جمله دغدغه هاي جدي مديران در حوزه مديريت شهري است. بر اين اساس دستيابي به اطلاعات ميداني و قرار گرفتن در جريان مشكلات و معضلات شهري كه مردم به طور مداوم و پيوسته با آن دست به گريبانند يكي از بزرگترين راهكارهايي است كه مسئولان را به سمت موفقيت رهنمون مي سازد. مردم به واسطه قرارگيري مستقيم در معرض مشكلات و آسيبهايي كه در شهر وجود دارد، بهترين راهنما و هدايتگر براي مديران شهري به شمار مي آيند. اين در حالي است كه بسياري از مديران به دليل قرارگيري مستمر در فضاي اداري، محدوديت در بازديدهاي ميداني و تردد با وسايل نقليه شخصي، امكان مطالعه صددرصد و دقيق مشكلات شهروندان را نخواهند داشت و نگاه شهروندان به نوعي چشم و گوش مسئولان به شمار مي آيند. در اين ميان راهاندازي سامانه هاي اطلاعرساني و دريافت نظرات و درخواستهاي مردمي از جمله تدابيري است كه در سالهاي اخير مورد توجه مديران شهري قرار گرفته است. از جمله اين راهكارها راهاندازي سامانه 137 شهرداري كرج است كه به ثبت و ارسال نظرات مردمي اختصاص يافته و به انعكاس مشكلات شهروندي از ديدگاه مردم مي پردازد. منطقه يك شهرداري كرج نيز در حركتي، اقدام به اطلاع رساني و ارسال پيامك به شهروندان منطقه كرده است. اين منطقه كه در بخش شمالي شهر كرج واقع شده، با يك هزار و 200 هكتار مساحت، از جمعيتي بالغ بر 170 هزار نفر برخوردار است. از جمله معابري كه در اين منطقه قرار گرفته كوي كارمندان شمالي،جهانشهر،عظيميه،بيلقان و حصار است كه هر يك از اين معابر با مشكلات و دغدغههاي خاص خود مواجه مي باشند. اطلاعرساني مردمي از نيازها،كمبودها و مشكلات در اين مناطق كه هر كدام داراي مختصات و ويژگيهاي خاص فرهنگي و اجتماعي خود است، مي تواند مسير همواري را براي خدمات دهي هر چه بيشتر مسئولان فراهم آورد.
منطقه