6 آذر 1400
شماره خبر: 259670

انتقاد شهردار مشکین دشت از زمین‌خواری اداری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



شهرداری مشکین دشت چندقطعه زمین را رایگان در اختیار ادارات مختلف قرارداده تا به مردم خدمات بدهند، اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده و ادارات زمین‌ها را پس نمی دهند.
از عمر شهرستان شدن فردیس بیش از ۸ سال است که می‌گذرد، اما برخی ادارات هنوز جا و مکان درست و حسابی ندارند و یا مثل راه و شهرسازی بهانه آوردند که فردیس راه جاده‌ای ندارد و به شهرستان نیامدند و دردسر اختصاص زمین برای تامین زیرساخت‌های لازم شهری و اداری را به گردن شهرداری‌ها انداختند.در این میان شورا و شهرداری مشکین دشت که از قدیم مستقل بوده، مسیر سهل‌الوصول‌تری برای درخواست زمین توسط ادارات و احداث زیرساخت‌های لازم برای مردم جنوب غربی البرز داشته، تا فردیس که شهرداری‌های آن به دو منطقه از کرج مربوط بوده است. بنابراین زمین‌هایی از سوی شهرداری مشکین دشت در اختیار برخی ادارات قرار داده شده که پس از سال‌ها هنوز بلا تکلیف مانده است.
سازه ای که تکمیل نشده، فرسوده شد
زمین کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان البرز از آن جمله است که ۱۱ سال پیش زمینی به مساحت هزار و ۱۰۰ مترمربع توسط شهرداری مشکین دشت در محله ابراهیم آباد در اختیار کانون پرورش فکری استان قرار گرفته است. اما عملیات احداث ساختمان نیمه کاره رها و جایگاه تجمع معتادان و ناامنی منطقه و نارضایتی مردم شده است. بنابراین سازه کانون پرورش فکری هنوز ساخته نشده، فرسوده شده و سرمایه مردم که می‌تواند جایگاه خدمتی برای مردم باشد، هدر رفته است.علاوه بر این شهرداری مشکین دشت زمین‌های مختلفی را در اختیار برخی ادارات قرار داده که هیچکدام‌به تعهدات خود عمل نکردند.
زمین‌های میلیاردی شهر که سودش به شهروندان نمی‌رسد!
حسین بغدادی، شهردار مشکین دشت، در این خصوص با اشاره به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد هر قطعه از زمین‌های شهرداری، به خبرنگار فارس در فردیس، گفت: شهرداری مشکین دشت در سال‌های گذشته چندقطعه زمین را رایگان در اختیار ادارات مختلف قرارداده تا به مردم خدمات بدهند، اما تاکنون هیچ اقدامی از سوی ادارات انجام نشده و زمین‌ها را هم پس نمی‌دهند.
درمانگاه نداریم؛ کانون نه زمین را می سازد و نه پس می‌دهد!
وی افزود: ۱۱ سال پیش شهرداری مشکین زمینی را برای ساخت مرکزی توسط کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان البرز اختصاص داده، اما کانون برای ساخت آن هیچ اقدامی نکرده است. حالا از آنها خواستیم زمین را پس بدهند تا برای شهرمان درمانگاه دولتی بسازیم، اما پس نمی دهند.بغدادی با اشاره به پیشنهاد جایگزین شهرداری مشکین دشت به کانون پرورش فکری کودک و نوجوان البرز، اظهار کرد: پیشنهاد کردیم که ساختمان فرهنگسرای بعثت با متراژ هزار مترمربع که آماده استفاده است، را رایگان در اختیارشان بگذاریم و فقط آن را راه اندازی کنند؛ اما برای ما تعیین تکلیف می‌کنند!این مدیر شهری یادآور شد: شهر ما با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یک درمانگاه دولتی ندارد. می‌خواهیم محل ساختمان نیمه کاره کانون پرورش فکری را که از ۱۱ سال پیش بی استفاده مانده و جایگاه معتادان شده است را به درمانگاه تبدیل کنیم، اما زمین را پس نمی دهند!وی با بیان اینکه از امروز برای اختصاص زمین به ادارات، به شیوه راه و شهرسازی عمل می‌کنیم‌، گفت: اگر دستگاه‌ها اعتبار مصوب قطعی نیاورند، زمینی را در اختیارشان نمی‌گذاریم.
تکلیف پایگاه اورژانس مهندسی زراعی مشخص نیست
بغدادی در ادامه گفت: سال گذشته هم زمین ارزشمندی با متراژ ۵۰۰ مترمربع واقع در بلوار اصلی شهرک مهندسی زراعی از سوی شهرداری مشکین دشت برای ساخت پایگاه اورژانس در اختیار مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز قرارداده شده است.وی افزود: علیرغم وعده دکتر بابایی رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز برای ساخت و راه اندازی پایگاه فوق در اسرع وقت، حالا پس از یک سال و تمدید ۸ ماه دیگر قرارداد، وضعیت ساخت این پایگاه مشخص نیست و پیگیری ها هم هنوز به نتیجه نرسیده است.
کتابخانه بعثت
شهردار مشکین دشت با اشاره به اینکه شهرداری مشکین دشت از سال ۹۳ دو قطعه زمین بسیار ارزشمند برای ساخت کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه های استان قرار داده است، گفت: ۷ سال است که زمین کتابخانه شهرک بعثت در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفته که باید ظرف ۳ سال اقدام به ساخت می‌کردند، اما هنوز هیچ اقدامی برای ساخت آن صورت نگرفته است؛ حالا پس از ۷ سال که ارزش زمین کتابخانه شهرک بعثت، ۵۰ میلیارد تومان شده است.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود