21 بهمن 1400
شماره خبر: 263471

اخطار شورا به بدهکاران شهرداری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



سخنگوی شورای شهر کرج گفت: به بدهکاران بویژه بدهکاران بزرگ شهرداری اخطار می دهیم نسبت به پرداخت بدهی هایشان هر چه سریعتر اقدام کنند. در غیر این صورت اقدامات حقوقی و قضایی در دستور کار قرار می گیرد.
علی قاسم پور، پس از پایان جلسه سی و هشتم شورا در جمع اصحاب رسانه حضور یافت و به پرسش های اصحاب رسانه پاسخ گفت.وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص بدهکاران شهرداری، این دستگاه را سازمانی خدمت محور عنوان کرد و افزود: درآمد شهرداری متعلق به مردم است و باید اخذ و سپس به خدمت تبدیل شود.قاسم پور، تاکید کرد: از بدهکاران می خواهیم با مراجعه هر چه سریعتر به شهرداری مطالبات مردم را پرداخت کنند.وی در عین حال بر اهمیت ارائه خدمات شایسته توسط نیروهای شهرداری به شهروندان نیز تاکید و خاطرنشان کرد: به همکاران مان در شهرداری هم تذکر می دهیم وظایف شان را به موقع، درست و بر مدار قانون انجام داده تا بتوانیم خدمات مناسب تری را به شهروندان ارائه دهیم.
قصور نیروها مورد پیگیری قرار می گیرد
رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر تصریح کرد: چنانچه قصور نیرویی در انجام وظایفش اثبات شود به طور حتم با برخورد مناسب و متناسب متولیان امر مواجه خواهند شد.این مسئول، در پاسخ به دیگر پرسش اصحاب رسانه که به موضوع لایحه شهرداری در خصوص تخفیف به بدهکاران می پرداخت، اظهار کرد: شهرداری لایحه ای را به شورا ارائه کرده بود که بر اساس آن چک هایی که اصل بدهی و خسارت تأخیر و تأدیه آنها پرداخت نشده، از محل خسارت تأخیر و تأدیه، نه اصل بدهی، شامل تخفیفاتی شوند.قاسم پور، ارائه این لایحه را با هدف ایجاد محرک و تشویقی برای وصول بدهی هایی عنوان کرد که به بدهی های بلاوصول معروف هستند و به مشکلی جدی برای این دستگاه تبدیل شده اند.وی، بیان کرد: لایحه مذکور در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفته بود اما در صحن علنی با طرح نکاتی از سوی سایر اعضاء مواجه شد. با توجه به اینکه هدف ما رعایت حقوق شهروندان و جلوگیری از تضییع حق آنهاست، مقرر شد لایحه برای بررسی بیشتر مجدد به کمیسیون ارجاع و در آنجا مجدد مورد بحث و کارشناسی قرار گیرد.
تصویب بودجه مورد نیاز برای برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر
سخنگوی شورا، به سوال خبرنگاران حاضر در نشست درباره تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگری شهرداری نیز پاسخ گفت.قاسم پور اظهار کرد: در جریان بررسی متمم بودجه، بودجه مورد نیاز برای تبدیل وضعیت تعدادی از نیروهای خانواده ایثارگران مصوب شد. اما کار شورا تصویب قانون و اجرای آن به عهده شهرداری است. ضمن اینکه در قانون مدارکی برای این افراد خواسته شده که باید تکمیل و ارائه شود.وی اضافه کرد: در عین حال برای تقویت نظارت شورا بر این اقدامات شهرداری، کمیته ای شامل 6 نفر از اعضای شورا به عنوان ناظرین مستقیم بر موضوع تبدیل وضعیت نیروها، چه در حوزه ایثارگران چه آزمون، نظارت می کنند.رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج، با بیان اینکه شنیده شده قانون تبدیل وضعیت ایثارگران برای سال آتی نیز تمدید شده است، اذعان کرد: امیدواریم با همت شهرداری این امر به فوریت، به دور از تبعیض و با رعایت همه چارچوب های قانونی، ترجیحا تا پیش از پایان سال جاری، انجام شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود