12 اسفند 1400
شماره خبر: 264476

پرده دیگری از «چهارشنبه های مردمی» اکران شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



شانزدهمین ملاقات مردمی شهردار کرج در قالب «چهارشنبه های مردمی» در حالی از ساعت 10 الی 14 در محل مصلی برگزار شد که با توجه به ازدحامِ جمعیت و تاکید شهردار به تکریم و دیدار با یکایکِ آنها، زمانِ دو ساعته برنامه ریزی شده به چهار ساعت افزایش یافت و مصلی با ترافیکِ مراجعین مواجه بود.
حوالی ساعت 10 صبحِ امروز -چهارشنبه 11 اسفند 1400- بود که طنینِ روح نواز تلاوت آیاتی از کلام الله مجید بر چارچوب یکی از شبستان های مصلی نماز جمعه کرج حکمفرما شد و شهروندانی که قبلاً با ثبت نام در «میز خدمت» متقاضی دیدار با شهردار یا معاونین وی به منظور طرح مطالبه و دغدغه های خویش شده بودند، به نوبت وارد محل ملاقات عمومی شدند و در حالی که جلسه بر اساس پاسخگویی به حداکثر 60 مراجعه کننده زمانبندی شده بود اما بیش از دو برابر این میزان خود را به مصلی رسانده بودند تا یکی از پُرترافیک ترین چهارشنبه های مردمی رقم بخورد.مراجعه کنندگان با اعلام رضایت از ابتکار شهردار کرج در برگزاری چهارشنبه های مردمی، گفتند که اکنون نسبت به عملکرد و اقدامات مدیریت شهری احساس رضایت و اعتماد بیشتری دارند و اینکه شهردار شخصاً پای صحبت های آنها می نشیند و موضوعاتِ مد نظرشان را پیگیری می نماید، بسیار امیدوارکننده است، شهروندان تاکید کردند که حتی اگر مطالبه آنها به جهت عدم تطبیق با قوانین شهرداریها انجام شدنی نباشد، اینکه عالی ترین مقامِ شهرداری با حوصله به دردِ دل و موضوعات شان توجه نموده، ارزشمند و رضایت بخش است.موضوعات شهرسازی، املاک، خدمات شهری، تقاضای تسریع در امور اعم از صدور مجوز و پروانه، تقاضای تقسیط، تقاضای تسریع در دریافت مطالبات، تقاضای تعیین تکلیف پلاک های واقع در خط تملک و آزادسازی معابر، ارائه طومارهای تقاضای آسفالت ریزی یا احداث پروژه های موضوعی، انتقاد از عملکرد برخی پیمانکاران، تقاضای کمک مالی و... از جمله موضوعاتی بودند که اکثر ملاقات کنندگان در دیدار با شهردار یا معاونین وی مطرح می کردند و در ادامه دستوراتِ لازم برای پیگیری و رسیدگی صادر می شد یا در همان لحظه با مسئولان مربوطه در شهرداری تماس حاصل شده و بر تحقق مطالبهِ مطرح شده تاکید می گردید.ناگفته نماند که شهردار در واقع عضو چهاردهم شورای شهر کرج و بازوی اجرایی آنها بوده و اقداماتِ وی در جهت پیاده سازی منویات و سیاست های نمایندگان مردم می باشد که بر تقویت پاسخگویی به شهروندان و برگزاری جلسات ملاقات مردمی تاکید داشته و باور دارند که شهروندان برای ملاقات با مدیران شهری و طرح دغدغه ها و مطالبات و انتقادات نباید پشتِ درها منتظر بمانند و از همین رو، مصطفی سعیدی نخستین کلیددار ایران کوچک است که شهروندان با کمترین بروکراسی اداری قادر به ملاقات با وی هستند که قطعاً در تسهیلگری و گره گشایی، ارتقاء کمی و کیفی خدمت رسانی و پاسخگوتر نمودن مجموعه به افکار عمومی نقش بسزایی خواهد داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود