16 بهمن 1401
شماره خبر: 279871

بودجه پیشنهادی 1402 شهرداری به اندازه پتانسیل های کلانشهر کرج نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: بودجه نوشته شده 1402 شهرداری به جهت سهل انگاری، کم کاری و نابلدی برخی مدیران به اندازه پتانسیل های این کلانشهر نیست.
، جواد چپردار در کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج در خصوص بررسی بودجه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، از مجموعه مدیریت شهری به ویژه شهردار و مدیران شهرداری به منظور بررسی بودجه در موعد مقرر تقدیر و تشکر کرد. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بخشی از موضوع، مربوط به نوشتن و بررسی بودجه و بخش دیگر، تحقق آن بوده که از اهمیت بسیاری برخوردار است، مطرح کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری توسط شورای شهر مصوب می شود و تحقق آن، مستلزم اقدامات اجرایی مدیران در شهرداری است. چپردار بیان کرد: به این موضوع قائل هستم که بودجه نوشته شده در مناطق و سازمان ها به جهت سهل انگاری، کم کاری و نابلدی برخی مدیران به اندازه پتانسیل های این شهر نیست. وی عنوان کرد: موضوع دیوارنگاری و کاشی کاری ، نقاشی و ... را از ردیف های بودجه تعریف می کنیم و یکسری عدد و رقم می نویسیم اما هیچ اتفاقی در این حوزه رقم نمی خورد. سال هاست در مورد کاشی کاری پل آیت الله رفسنجانی که ورودی شهر است، صحبت می کنیم اما دریغ از یک نقاشی یا کاشی کاری روی این سازه! چپردار افزود: پیشنهاد بنده این است که پروژه کاشی کاری، دیوارنگاری و نقاشی دیواری را اسمی کنیم تا بدانیم که اگر مکانی را تعیین و اعتباری را برای آن در نظر می گیریم قابلیت انجام در سال آینده را دارد و سپس دوستان را موظف به تحقق این اعداد و ارقام کرده و حتی اگر لازم است، ردیف بودجه را افزایش دهیم. اما اینکه به طور پراکنده رقمی برای این موضوع در نظر بگیریم اما اقدامی انجام نشود، صحیح نیست. وی مطرح کرد: بسیاری از جوانان و هنرمندان علاقه مند به مشارکت در زیباسازی شهر به ویژه در زمینه های نقاشی دیواری، کاشی کاری و ... هستند که می توانیم از ظرفیت های این افراد در این زمینه بهره گیریم. بزرگان همواره نسبت به وضعیت ورودی شهر گلایه دارند، در این راستا پیشنهاد بنده تعریف یک ورودی در این شهر و سپس انجام مطالعات مربوطه و تخصیص بودجه موردنیاز است. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به رهاسازی پارکرود از ساخت و سازهای غیرمجاز حاشیه رودخانه با همکاری قوه قضاییه بیان کرد: اینکه ما در حاشیه این رودخانه که مالک آن نیستیم، به نام پارکرود، به ساخت و ساز بپردازیم صورت زیبایی ندارد. آزادسازی پارکرود و بازگشت وضعیت آن به سال های قبل که بتواند مورد استفاده مردم قرار گیرد، کار بزرگی است.
چپردار با اشاره به اینکه هر بخش از این پروژه در ردیف بودجه های سازمان سیما، منظر و فضای سبز و شهرسازی و مناطق آمده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این پروژه نیاز مردم شهر کرج است، پیشنهاد می شود آن را به صورت متمرکز انجام دهیم و سیاست ما بر آن باشد که بتوانیم حاشیه رودخانه را به همان شکل طبیعی آزادسازی کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم. وی با بیان اینکه اکوپارک و حیات وحش کرج می تواند به عنوان یکی از برندهای این شهر انتخاب شود، خاطرنشان کرد: حیات وحش کرج دارای ظرفیت های گردشگری ملی است که می توانیم به عنوان یک برند ملی روی آن سرمایه گذاری کنیم. حوزه هایی مانند اکوپارک می تواند از ظرفیت ها و بودجه های ملی و حتی بین المللی استفاده کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه در صورت تحقق این امر، مردم نیز به عنوان از این مکان بازدید و مسافران در آن اسکان کنند، در خصوص ردیف خرید پرچم و آذین بندی شهر بیان کرد: با توجه به در نظر گرفتن 15 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه، تا زمانی که گزارش هزینه کردهای سال گذشته به شورا ارائه نشود، اجازه هزینه کرد نمی دهیم. چپردار با بیان اینکه هنوز قانع نشده ایم که ردیف بودجه سال گذشته به چه صورت هزینه شده است، خاطرنشان کرد: علیرغم اختصاص ردیف بودجه ای به خرید پرچم و آذین بندی شهر، اما نمی دانم به چه علت عمدا یا سهوا در ایام مبارک اتفاقی در این زمینه در شهر رقم نمی خورد و وضعیت آذین بندی به گونه ای است که مدیریت شهری و شورای شهر را زیر سوال می برد. وی با تاکید بر ضرورت مدیریت ممیزی ردیف های بودجه و استفاده صحیح از آن ها عنوان کرد: اعداد و ارقام سنگینی مانند پنج هزار میلیارد در پروژه ای مانند بزرگراه شمالی که جزو مطالبات مردم و وظایف ما نیست اما اکنون وظیفه داریم آن را تکمیل کنیم، احصا می شود اما به برخی موضوعات مانند یک دوربرگردان در مناطق و محلات که مطالبه مردم است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود