16 بهمن 1401
شماره خبر: 279921

زیبایی بصری شهر گویا باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



دبیر شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه محیط شهری زیبا باعث افزایش حس تعلق شهروندان می شود، گفت: ارتقای زیبایی بصری شهر، حق مسلم شهروندان است.
فاطمه منعمی، در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص بودجه پیشنهادی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، اظهار کرد: مطالعه پروژه ها نیاز به زمان زیادی ندارد زیرا اگر اراده ای برای انجام کار وجود داشته باشد، می توان این امر را نهایتا ظرف مدت دو ماه انجام داد.دبیر شورای اسلامی شهر کرج با طرح این سوال که چرا با وجود آن همه مطالعه، پل حیدرخانی کرج بدین گونه ساخته شد؟ مطرح کرد: در ردیف های پیشنهادی بودجه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، نه سیمایی مشاهده می شود و نه منظری؛ زمانی که در شهر قدم می زنیم، هیچ زیبایی خاصی توجه ما را به خود جلب نمی کند که این نشان می دهد به این سازمان ظلم شده و همیشه سعی کردیم آن را در پارک ها خلاصه کنیم.
منعمی با اشاره به ضعف های موجود در این حوزه و مقایسه وضعیت کرج با سایر شهرها حتی شهرهای کوچک خاطرنشان کرد: به نظرم طرح های این سازمان بسیار ضعیف است و تعاملی بین آن و سازمان فرهنگی شهرداری وجود ندارد. نباید به دلیل عدم توانایی این دو سازمان در تعامل با یکدیگر، ساختار را بزرگ کنیم بلکه باید هم افزایی و تعامل را افزایش دهیم.وی بیان کرد: بهتر است به جای طراحی پروژه های بزرگ که مشخص نیست چه زمانی به بهره برداری برسند، به پروژه هایی بپردازیم که کار اساسی و ویژه ای صورت گیرد و خروجی آن ها برای مردم ملموس باشد. اینکه از هر پروژه ای یک قسمت را انجام دهیم و هیچ خروجی به دنبال نداشته باشد، امر خوشایندی نیست و پس از اتمام عمر شورا، نمی توانیم پاسخگوی مطالبات و سوالات مردم باشیم.منعمی با اشاره به اینکه دیوارنگاره میدان جمهوری باید در هر مناسبت تعویض شود اما این امر صورت نمی گیرد، بر ضرورت اتخاذ تدبیر ویژه برای این موضوع اظهار کرد: در خصوص المان های شهری، مقرر شد المان شهید عجمیان در میدان جمهوری طراحی شود؛ این امر به کجا رسید؟ در زمینه خرید پرچم و آذین بندی شهر نیز با ضعف مواجهیم که باید نسبت به رفع موارد موجود اقدام کنیم.دبیر شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه بودجه ای برای تکمیل پروژه پارک مادر و کودک و نبوت در نظر گرفته شود تا خروجی آن قابل مشاهده باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری راهپیمایی های متعدد در مسیر مصلی کرج تا امامزاده حسن (ع) مقرر شد ردیف بودجه ای برای طراحی یک پروژه و مناسب سازی این مسیر تعریف شود.منعمی با اشاره به ضرورت طراحی، خرید و نصب لوازم بازی و تعویض وسایل فرسوده در پارک ها بیان کرد: مقرر شد مبلغی را برای تجهیز پارک های فرسوده به وسایل بازی در همه مناطق شهرداری در نظر بگیریم؛ بی شک برخی از این وسایل نیاز به تعویض دارند

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود