26 آذر 1390
شماره خبر: 2987

صنعت حمل و نقل سند توسعه کشور است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

صنعت حمل و نقل سند توسعه کشور است

سپیدار آنلاین: شهردار کرج گفت: با توجه گستردگي منحصر به فرد فعاليت‌هاي صنعت حمل و نقل همچنين، تحولات سريع فناوري اين بخش می توان اذعان داشت این صنعت سند مهمی برای توسعه کشور است.
سید علی آقازاده در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با اشاره به نامگذاری روز 26 آذر ماه در تقویم کشور به عنوان روز حمل و نقل افزود: میان صنعت حمل و نقل و توسعه اجتماعی و اقتصادی رابطه ای مستقیم وجود دارد به گونه ای که می توان گفت، کارآمدي وتوانمندي این صنعت زمينه ساز توسعه همه جانبه در کشور می شود. وی با یادآوری نقش حمل و نقل در برهه های مختلف تاریخ کشور خاطرنشان کرد: این صنعت مهم در بحبوحه جنگ نیز نقش تعیین کننده ای در خروج کشور از شرایط آن زمان ایفا کرده است. این مسئول با یادآوری فلسفه نامگذاری روز 26 آذرماه به نام " روز حمل و نقل " بیان کرد: بر اساس آنچه تاریخ کشور از فلسفه نامگذاری این روز می گوید، در 26 آذرماه سال 1361، در بحبوحه جنگ تحمیلی، حدود یکصد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، در انتظار تخلیه بار بود و بروز بحران ناشی از اتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور، تهدید کشتی های منتظر، نگرانی هایی را برای مسئولان فراهم آورده بود. آقازاده ادامه داد: در آن روزها، رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) در پیامی تاریخی، کامیونداران کشور را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع تر کشتی ها فراخواندند و با همت آن دلیرمردان، کشور از وضعی بحرانی خارج، و این روز، به عنوان " روز حمل و نقل" نامیده شد. شهردار کرج از صنعت حمل و به عنوان یکی ازبخش‌های زیر بنایی اقتصاد هر جامعه یاد کرد و گفت: این صنعت با توجه به تاثیری که از روند توسعه می گذارد به طور مدام و مستمر دچار تغییر و تحول کیفی می شود که این مهم خود زمینه ساز بروز توسعه اقتصادی است. آقازاده با تاکید بر ارتقاء سطح کیفی و کمی صنعت حمل ونقل اظهارداشت: تحقق این مهم می تواند در ارائه برنامه ها و طرح های مورد نظر که اهداف مهم کشور را تبیین می کند بسیار کارآمد باشد. وی با اشاره به فعالیت سازمانهای تحت پوشش مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی عنوان کرد: سازمان تاکسیرانی از سازمان های زیر مجموعه مدیریت شهری کرج است که در زمینه حمل و نقل عمونی توانسته است 60 درصد امور حمل و نقل مسافران را بر عهده گیرد.
آقازاده در ادامه با مثبت ارزیابی کردن عملکرد سازمان اتوبوسرانی به عنوان ناوگانی فعال در حمل و نقل بیان کرد: تقاضای مسافران برای استفاده از این وسیله حمل ونقل ضرورت فراهم آورن زیرساخت های لازم برای ارتقاء سطح خدمت رسانی از طریق این سازمان را افزیش می دهد. وی با اشاره به فعالیت قطار شهری کرج و سازمان پایانه های کرج گفت: این سازمانهای حمل ونقلی نیز از بخش های فعال صنعت حمل و نقل می باشد.
این مسئول عنوان کرد :امید می رود با توسعه و بهبود وضعیت حمل و نقل شاهد تسهیل امور رفاهی شهروندان به عنوان اولویت مهم شهرداری باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود