12 اردیبهشت 1403
شماره خبر: 304095

جلوگیری از دست درازی به کاربری باغات از برنامه های موثر شورای دوره ششم است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: ممیزی در حفظ و توسعه فضای سبز با اولویت احداث و تجهیز پارک های محله ای،حاشیه معابر و جلوگیری از دست درازی به کار بری باغات از برنامه های موثر شورای دوره ششم است.
جواد چپردار با همراهی مدیر منطقه ۳ کرج در بازدید میدانی از پارک ها و فضای سبز عمومی در جریان روند احداث، حفظ، نگهداری و توسعه پارک های این منطقه قرار گرفت و اظهارداشت: با وجود سرانه فضای سبز نسبتا مطلوب در این منطقه ولیکن حفظ و توسعه سبزینگی شهر و جلوگیری از دست درازی به فضای سبز عمومی و باغات اولویت تکالیف شورا و مدیریت شهری است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تصریح کرد: تراکم جمعیتی کلان شهر کرج و پتانسیل ساخت و ساز و اسکان بخشی از جمعیت انسانی در منطقه ۳ ما را مکلف و مجاب به حفظ و توسعه فضای سبز می نماید. چپردار اذعان کرد: در یکی از جلسات علنی شورای شهر به شهردار در ایجاد محدودیت دسترسی مردم به فضای سبز عمومی و گلایه مندی شهروندان منطقه تذکر داده ام در این راستا با بازدید از موارد مطروحه با حضور مدیر و عوامل شهرداری منطقه ۳ از نزدیک با شهروندان فاز ۳ دیدار و گفتگوی بسیار صمیمانه انجام شد. چپردار رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر بیان کرد:این شورا به موازات تامین فضای سبز عمومی و حفظ کاربری باغات در بستر تعاملات فرهنگی،حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و تحکیم مبانی خانواده به ویژه نسل جوان با ترویج الگوی دینی و اسلامی نیز تکالیفی دارد که پرداختن به تامین دو سویه این اولویت نیاز به هوشمندی شورای شهر و مدیریت شهری دارد. در این بازدید مدیر منطقه ۳ ضمن گزارش از عملکرد عوامل شهرداری منطقه در حفظ و توسعه فضای سبز به سرانه مطلوب فضای سبز در این منطقه اشاره کرد. گفتنی است در این بازدید توصیه و دستورات لازم برای تجهیز و توسعه فضای سبز و تسهیل دسترسی توام با بهره مندی بهینه برای شهروندان را صادر نمود. در این بازدید،مقرر شد تا از سوی شورای اسلامی شهر توافقات و تعاملات قبلی مدیریت شهری با مجموعه های فرهنگی در کاربری بخشی از املاک شهرداری و امکان بهره مندی دوسویه در حوزه فرهنگ و فضای سبز با حفظ و توسعه سبزینگی، اشجار و کاربری باغ در محوطه این مجموعه فرهنگی را به طور جد پیگیری نماید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود