13 اردیبهشت 1403
شماره خبر: 304157

پیوست زیست محیطی پروژه های عمرانی شرط کافی در انجام پروژه ها نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: هیچ پروژه ای را در دوره ششم شورا نداریم که قبل از اجرا پیوست زیست محیطی آن مطالعه، مطرح و مصوب نشده باشد.
جواد چپردار در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر کرج با اصحاب رسانه که در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، اظهار داشت: یکی از افتخارات شورای دوره ششم این بود که مدیریت شهری را ملزم کردیم که قبل از هرگونه اقدام و اجرای پروژه های عمرانی و ترافیکی، پیوست های زیست محیطی آنها در کمیسیون مربوطه و صحن علنی شورای شهر مصوب شود. وی اذعان کرد: اخذ پیوست زیست محیطی شرط کافی برای انجام اقدامات عمرانی در شهر نیست، بلکه شرط لازم است که در آن آثار پروژه ها بر میزان آلایندگی موجود، محدودیت فضای سبز، تعیین تکلیف اشجار موجود در محدوده پروژه ها و … مورد بررسی قرار می گیرد. رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: در پروژه میدان جمهوری ما باید حدود ۳۵۲ درخت را جابجا می کردیم که طرح های مختلفی ارائه و تلاش شد طرحی انتخاب شود که حداقل جابجایی یا دست درازی به فضای سبز در آن صورت گیرد. در این راستا از ۳۵۲ درخت جابجا شده فقط ۶ درخت جمع آوری شدند.
فراخوان عضو شورای شهر کرج از اهالی رسانه،خبر و فعالان محیط زیست برای ممیزی میدانی پیوست زیست محیطی،حفظ و توسعه فضای سبز و جانمایی اشجار معارض واقع در طرح ها
چپردار با اشاره به جابجایی ۳۳۰ اصله درخت در پروژه بی آر تی ، ۶۷ اصله درخت در فلکه اول گوهردشت و ۳۲۰ اصله درخت در بلوار موذن گفت: در این دوره همواره تلاش کردیم که حفظ و توسعه فضای سبز , جانمایی و باز کاشت اشجار را در متن آرای صادره را در اولویت قرار دهیم. عضو شورای اسلامی شهر کرج از اهالی رسانه،خبر و فعالان محیط زیست برای ممیزی میدانی پیوست زیست محیطی،حفظ و توسعه فضای سبز و جانمایی اشجار معارض واقع در طرح ها دعوت بعمل آورد. چپردار افزود: لازم است تا رسانه های خبری از ضرورت اجرا و رعایت الزامات فنی،عمرانی،ترافیکی،اقتصادی و فرهنگی نیز در پروژه های جاری مطالبه گری نمایند. ما در شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری مکلف به پاسخگویی،استدلال و روشنگری هستیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود