13 تیر 1403
شماره خبر: 307189

لزوم بروز رسانی آمار سرشماری فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



عادل چنانى در نشستی با مدیرکل امور مالیاتی استان البرز که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری فردیس برگزار شد، جدایی فردیس از کرج را یکی از بی‌برنامه‌ترین اقدامات دانست و گفت: در انتزاع فردیس از کرج هیچگونه احصایی صورت نگرفته است.
وی افزود: شهرداری فردیس به اندازه ۱۸۰ هزار نفر مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کند، در حالیکه حداقل به ۴۵۰ هزار نفر خدمات می‌دهد. با این شرایط اگرچه با وجود کسری اعتبارات نمی توانیم به صورت مطلوب پاسخگوی مردم باشیم، اما با حمایت شورای اسلامی شهر اقدامات خوبی در شهر انجام شده است.چنانی با اشاره به ناچیز بودن سهم شهرداری فردیس از آلایندگی، گفت: ۳ سال است مکاتبه می‌کنیم تا لیست شرکت های آلاینده فردیس که قانون شامل آنها می شود، در اختیارمان قرار گیرد، اما انجام نشده است. شهرداری فردیس بابت آلایندگی فقط ۵۰ میلیون تومان دریافت کرده، در حالیکه آلودگی های شهرک صنعتی سیمین دشت معضلی برای فردیس شده است.وی افزود: طبق ماده ۲۸۰ قانون، یک درصد از مالیات مستقیم درآمدهای پایدار باید به حساب سازمان شهرداری های کل کشور واریز شود. این کار توسط اداره کل امور مالیاتی استان انجام شده، اما علیرغم مکاتبات با سازمان شهرداری ها، سهم هیچیک از شهرداری های استان البرز از این درآمد تعیین تکلیف نشده است.
چنانی از مدیر کل امور مالیاتی خواست تا این موضوع را از سازمان شهرداری های کشور پیگیری و سهم شهرداری های استان به ویژه شهرداری فردیس را از این بخش، مشخص کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود