26 شهریور 1403
شماره خبر: 310543

اجرای طرح دایمی ترافیک یا زوج و فرد جهت کاهش ترافیک شهر

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری



رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به بازگشایی مدارس در اول مهر ماه و ایجاد ترافیک سنگین صبح و ظهر گاهی و ترافیک هسته مرکزی این کلانشهر پیشنهاد اجرای طرح دایمی ترافیک یا زوج و فرد را داد.
علیرضا رحیمی در شصت و هفتمین جلسه کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج ضمن عرض خدا قوت به پلیس راهور به کسری نیروی انسانی این دستگاه اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از دستگاه هایی که از سوی شهرداری حمایت میشود، پلیس راهور است، گفت: انتظاراتی که مدیریت شهری از پلیس راهور دارد به همین دلیل کسری نیروی انسانی براورده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد ترافیک شهر با نظارت و حضور پلیس راهور و جلوگیری از تخلفات شهروندان از جمله پارک دوبل رفع می‌شود، عنوان کرد: تحقق این مهم نیازمند تلاش بیشتر این دستگاه است که امیدواریم شاهد این امر باشیم. وی همچنین به اجرای طرح زوج و فرد در دوره ششم مدیریت شهری در ایام پایانی سال اشاره کرد و گفت: از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز انتظار می‌رفت که در راستای اجرای دائمی طرح در طول سال کوشا باشد. رحیمی اضافه کرد: میتوان با بازنگری محدوده طرح زوج و فرد موضوع ترافیک هسته مرکزی کلانشهر ها و ایام تحصیل را کاهش داد.
طرح همیاری پلیس دانش آموزان راهی موثر در کاهش ترافیک ایام تحصیل
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر کرج در ادامه به بهره گیری از دانش آموزان در کاهش ترافیک شهری اشاره و بیان کرد: دانش آموزان را با عنوان همیار پلیس و لباس فرم پلیس به همکاری دعوت کنیم. وی افزود: این امر نیز به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت فرهنگی امکان پذیر است و میتوان آموزش های لازم در خصوص گذر از معبر و .... به دانش آموزان داد و از این آینده سازان در ترویج فرهنگ شهروندی در این خصوص کمک گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود