12 دی 1390
شماره خبر: 3562

عوارض پروانه ساختمانی نسبت به توانایی مالک تقسیط می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عوارض پروانه ساختمانی نسبت به توانایی مالک تقسیط می شود

سپیدار آنلاین: مسئول درآمد شهرداری منطقه 7 کرج گفت: عوارض پروانه ساختمانی از طرف مدیر منطقه نسبت به توانایی مالک به صورت قانونی تقسیط می شود.
علیرضا قدس در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج اظهارداشت: این عوارض به صورت 50 درصد نقد و مابقی به صورت اقساط کم و کوتاه مدت تقسیط می شود. وی با اشاره به تخفيف 20 درصدي عوارض صدور پروانه ساخت به شرط پرداخت نقدي عنوان کرد: عوارض پروانه های ساختمانی بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر از مالکان دریافت می شود. این مسئول با بیان اینکه در نظر گرفتن این میزان تخفیف در عوارض پروانه ساختمانی در واقع تشویقی برای مالکان است، اظهارداشت: ارائه تسهيلات تشويقي راهي براي مقابله با بحران ركود ساخت‌و ساز نیز محسوب مي‌شود. قدس بیان کرد: متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی در صورت پرداخت نقدی عوارض مرتبط با صدور پروانه ساختمانی شامل عوارض زیربنا، تغییر کاربری، پذیره، پیش آمدگی بالکن مشمول 20 درصد جایزه خوش حسابی خواهند شد. وی با اشاره به حجم بالای تخفیف در نظر گرفته شده برای اخذ عوارض پروانه ساختمان، گفت: اکثر مالکان و متقاضیان دریافت پروانه ساختمان تمایل به پرداخت نقدی عواراض دارند. مسئول درآمد شهرداری منطقه 7 کرج در ادامه افزود: در غیر اینصورت و در صورتیکه مالک توانایی پرداخت نقدی عوارض را نداشته باشد به منظور تسهیل در انجام این پروسه عوارض پروانه ساختمان به صورت اقساط از مالک اخذ می شود. قدس تصریح کرد: نحوه تقسیط عوارض پروانه ساختمان با نظر مستقیم شهردار و معاون اداری مالی شهرداری انجام می شود. مسئول درآمد شهرداری منطقه 7 کرج افزود: ارباب رجوع با مراجعه به شهرداری و مطرح کردن شرایط مالی اقدام به تقسیط عوارض پروانه ساختمان می کند. قدس ادامه داد: شهردار بر اساس توان مالی مالک با در نظر گرفتن مقداری مبلغ به عنوان پیش پرداخت اقدام به انجام تقسیط مابقی بدهی می کند. وی با بیان اینکه چک های اخذ شده از مالکان و متقاضیان پروانه ساختمانی که برگشت می خورد، افزود: در صورت عدم دسترسی شهرداری به مبلغ چک تعیین شده شهرداری با ارجاع این چک به واحد حقوقی و اجرائیات نسبت به اخذ مبلغ اقدام می کند.
این مسئول در خصوص جرایم کمیسیون ماده 100 که مالک اقدام به احداث بنای مازاد پروانه می کند، گفت: در صورتیکه مالک یک ماه پس از ابلاغ حکم جریمه ساختمانی را به صورت نقدی پرداخت کند، شامل 15 درصد تخفیف در پرداخت می شود. قدس ادامه داد: با پرداخت نقدی جریمه پس از گذشت یک ماه تا سه ماه از تاریخ صدور حکم کمیسیون ماده 100 مالک از 10 درصد تخفیف برخوردار می شود و پس از گذشت سه ماه تخفیفی به آنها تعلق نمی گیرد. قدس اظهارداشت: شهروندانی که مطالبات شهرداری بابت محل جریمه های این سازمان را بعد از دو ماه پرداخت نکنند مشمول دو درصد جریمه دیرکرد می شوند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود