26 دی 1390
شماره خبر: 4128

تنفس در هوای پاک لازمه حیات کرج/حفظ ریه های تنفسی شهر در دستور کار شهرداری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 تنفس در هوای پاک لازمه حیات کرج/حفظ ریه های تنفسی شهر در دستور کار شهرداری

سپیدار آنلاین: شهردار کرج با بیان اینکه بهره مندی از هوای پاک یکی از سرفصل های مهم حقوق شهروندی است است،گفت:تحقق این مهم از دغدغه های اصلی مدیریت شهری است و در این راستا احیاء،توسعه و حفظ ریه های تنفسی کلانشهر کرج در دستور قرار دارد.
سید علی آقازاده در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با اشاره به قرار گرفتن در هفته هوای پاک اظهارداشت: استفاده از هوای پاك و محیط زیست سالم از سرفصل های حقوق شهروندی می باشد كه تحقق این امر نیازمند تعامل و همراهی تمام شهروندان است. وی افزود: کلانشهر کرج به واسطه رشد جمعیت و تمرکز خودرو در سالیان اخیر با معضل آلودگی هوا مواجه شده و این امر نیازمند تدوین راهکارهای اساسی در راستای پیشگیری و مقابله با این معضل است. آقازاده با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در این زمینه عنوان کرد:نخستین محور فرهنگ ‌سازی و انجام اقدامات در جهت بالا بردن ارتقاء فرهنگ عمومی در مدیریت هوای پاک آموزش‌های چهره به چهره، حضور در مدارس، اطلاع رسانی در رسانه‌ها و صدا و سیما است. شهردار کرج ادامه داد: امروزه وسایل نقلیه یكی از عوامل آلودگی هوا در شهر ها هستند كه با استفاده از سوخت استاندارد و استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای وسایل نقلیه شخصی این معضل زیست محیطی تا حدودی مرتفع می شود. وی در ادامه افزود: توسعه خدمات الكترونیكی در جامعه باعث كاهش تردد غیرضروری شهروندان و در نتیجه كاهش آلودگی های شهر ها می شود که این امر نیز در مدیریت شهری کرج با اجرای طرح اتوماسیون و کاهش غیرضروری مراجعات شهروندان لحاظ شده است.
آقازاده بر رعایت مسایل زیست محیطی در واحد های صنعتی نیز تاكید كرد و گفت:بخش دیگری از آلودگی هوای شهرها مربوط به فعالیت كارخانجات است كه با استفاده از راهکارهای مناسب می توان این معضل را كنترل کرد. شهردار کرج در ادامه با اشاره به اقدامات مدیریت شهری کرج در این زمینه گفت:مدیریت شهری به ویژه سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج با اذعان بر ضرورت توجه به این مهم برنامه های ویژه ای از جمله حفظ و احیای فضای سبز شهری،بازسازی پارک ها و بوستانها و حفظ ریه های تنفسی شهر را در دستور کار قرار داده است. وی افزود: ایجاد کمربند سبز در این کلانشهر،دو هزار و 500 هکتار از اراضی پیرامون کرج را در بر می گیرد و این مهم می تواند ضمن افزایش سرانه فضای سبز به ایجاد هوای پاک در این کلانشهر کمک کند. آقازاده اظهار امیدواری کرد تا با تدوین راهکارهای لازم و تعامل تمامی دستگاههای مرتبط با این حوزه به ویژه اداره کل حفاظت از محیط زیست شاهد شهری عاری از هر گونه آلودگی زیست محیطی باشیم.

ميهمان
پاسخ 25/11/1390 - 08:14 به تو چه
نمیشه یه عکس بذارین

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود