5 بهمن 1390
شماره خبر: 4353

شهرداری کمترین بهره را از منابع دولتی می برد/بهره برداری از 4 طرح عمرانی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهرداری کمترین بهره را از منابع دولتی می برد/بهره برداری از 4 طرح عمرانی

شهردار کرج با بیان اینکه شهرداری کمترین بهره را از منابع دولتی می برد، گفت: استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی ضمن پیشبرد اهداف مدیریت شهری نقش حیاتی در انتفاع شهر ایفا می کند.
شهردار کرج تاکید کرد: نگرش تخصصی لازمه گسترش منطقی و اصولی دامنه فعالیت های مدیریت شهری است. سید علی آقازاده با اشاره به حجم فعالیت های متنوع شهرداری در زمینه های متعدد بیان کرد: حاصل نگاه تخصصی به دامنه فعالیت های پیش بینی شده شهرداری، خروجی های مثبت و اثر گذاری است که مدیریت شهری مسئول مستقیم اجرای آن است. وی با تاکید بر بهره گیری از ابزارهای تخصصی در زمینه های مختلف مدیریت شهری که درآمد های پایدار از مهمترین آنها می باشد، به فعالیت شرکت های مادر تخصصی تحت عنوان هولدینگ یا دارنده حق کنترل اشاره کرد و گفت: این شرکت ها با عهده دار بودن نقش ستادی نسبت به کنترل و اداره سرمایه‎ گذاری‎ها و سیاست‎گذاری برای شرکت های زیرمجموعه اقدام می کنند. شهردار کرج با بیان اینکه، شهرداری ها کمترین بهره را از منابع دولتی می برند، گفت: استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی ضمن پیشبرد اهداف مدیریت شهری نقش حیاتی در انتفاع شهر ایفا می کند. آقازاده گسترش دامنه فعالیت ها با نگرش تخصصی و حرفه‎ای را مهم ارزیابی کرد و افزود: بهره گیری از مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی راهکار موثری برای تحقق این مهم است.
بهره برداری از 4 طرح عمرانی همزمان با دهه فجر در منطقه 3 کرج
مدیر منطقه 3 شهرداری کرج گفت: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر چهار پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 47 میلیارد و700 میلیون ریال در این منطقه به بهره برداری می رسد.
سعید صفری افزود: این چهار پروژه شامل پوشش کانال فردیس و ایجاد فضای سبز بر روی آن،احداث سوله دپویی ماسه و نمک پشت نیروگاه فردیس، احداث رختکن و زمین چمن مصنوعی در محدوده کانال شرقی و احداث ساختمان موتورپول بعد از نیروگاه جنب پمپ گاز است که در این ایام افتتاح و به بهره برداری می رسد. وی در تشریح این طرح های عمرانی اضافه کرد: پوشش کانال فردیس به طول دو هزار و 700 متر و عرض شش متر،احداث سوله دپویی ماسه و نمک به مساحت یکهزار و 200 متر عرصه و 288 متر سوله، احداث زمین چمن مصنوعی و رختکن به مساحت یکهزار و 300 متر مربع و ابنیه 60 متر،احداث ساختمان موتور پول پنج هزار متر مربع عرصه و 132 متر عیان مشخصات این طرح های عمرانی است.
روند طرح های عمرانی در منطقه 5 کرج بررسی شد
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج با اشاره به بازدید از طرح های عمرانی منطقه 5 کرج گفت: اجرای پروژه های مختلف در منطقه 5 رو به بهبود است که این روند توسعه و آبادانی منطقه را به دنبال دارد. عزیز صدرنژاد در حاشیه جلسه با معتمدین منطقه 5 اظهار داشت: عملکرد شهرداری اعم از اجرای طرح های عمرانی و خدماتی توسط شورا رصد می شود. وی ادامه داد:هم اکنون اجرای پروژه های مختلف در منطقه 5 با بازدید های صورت گرفته رو به بهبود است که این روند می تواند توسعه و آبادانی منطقه را بدنبال داشته باشد.
صدرنژاد ضمن اشاره به بازدیدهای اعضای شورا از پروژه های مناطق اضافه کرد: در دیداری که به اتفاق دو تن از اعضای شورا (گلوند و ابوالحسنی) از سطح منطقه انجام شد روند اجرای طرح ها و توسعه منطقه مطلوب ارزیابی شد.
اجرای طرح جمع آوری کنده های قدیمی وریشه های خشکیده درختان پوسیده
مسئول فضای سبز منطقه 2 شهرداری کرج گفت: در طول هفته گذشته نیروهای فضای سبز نسبت به جمع آوری کنده های قدیمی و ریشه های خشکیده درختان قدیمی و پوسیده در برخی خیابان های این منطقه اقدام کردند. امیرحسین لسانی عنوان کرد: خیابان های بسیج، همت، مهندسی زراعی و کوچه های فرعی آن مشمول اجرای طرح جمع آوری کنده های قدیمی وریشه های خشکیده درختان قدیمی و پوسیده شدند. وی از آغاز چاله کنی برای کاشت درختان جایگزین در این مناطق خبر داد و افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته یکهزار و 500 تا دو هزار اصله درخت در مناطق مشمول طرح کاشته می شود. این مسئول با تاکید بر حفظ فضای سبز عنوان کرد: رسیدگی به درختان و به طور کلی فضای سبز ایجاد شده از اولویت های مهمی است که باید به جد از سوی مسئولان ذیربط پیگیری شود. لسانی هدف از این اقدام شهرداری را تلاش برای افزایش سرانه های فضای سبز ذکر و عنوان کرد: با کاشت این تعداد درخت و نهال بخش عمده‌ای از برنامه‌های شهرداری در حوزه توسعه فضای سبز شهری در سال جاری محقق می شود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود