24 مرداد 1392
شماره خبر: 55931

تعامل سازمانهای دولتی با حوزه فضای سبز افزایش یابد/ لزوم تدوین بانك اطلاعاتی متخصصان فضای سبز

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تعامل سازمانهای دولتی با حوزه فضای سبز افزایش یابد/ لزوم تدوین بانك اطلاعاتی متخصصان فضای سبز


دبیر کمیته فضای سبز کلانشهرهای کشور با اشاره به اینکه نوآوری لازمه توسعه و گسترش فضای سبز در کشور است، گفت: برای رفع مشکلات حوزه فضای سبز، دولت جدید باید چاره ای برای رفع مشکلات آلودگی هوا بیاندیشد.
عباس زارع در بیستمین نشست تخصصی مدیران عامل فضای سبز کلانشهرهای کشور که به میزبانی سازمان پارکها و فضای سبز شهردار همدان در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه پارک بزرگترین ورزشگاه در یک شهر محسوب می شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه در پارکها تعاملات اجتماعی حداکثر است چنانچه رویکرد اجتماعی آن مدنظر قرار گیرد می تواند پاسخگوی مطالبات بسیاری از شهروندان باشد. وی با اشاره به اینکه برای ایجاد فضای سبز شهری باید پشتوانه اجرایی وجود داشته باشد، افزود: حوزه فضای سبز دارای سطح بسیار گسترده ای است که مسئولان برای توسعه آن باید اهتمام ویژه ای داشته باشند. این مسئول عنوان کرد: یکی از پدیده های متعدد و ریز محیطی که کشور در حال حاضر با آن روبرو است وجود ریزگرد هایی است که از خارج از کشور وارد می شود که در این زمینه باید در راستای مبارزه با ریزگرد ها تدابیر قوی تری در کشور اندیشیده شود.
حوزه فضای سبز نیازمند سرمایه گذاری منطقی و اصولی است
زارع با اشاره به اینکه برخی از شهرهای کشور از قالب استاندارد های محیط زندگی خارج شده ، ادامه داد: در دولت جدید باید روابط سیاسی بین کشورها به گونه ای ایجاد و مشکلات ناشی از آلودگی هوا رفع شود. دبیر کمیته فضای سبز کلانشهرهای کشور با بیان اینکه توسعه بیابان در بسیاری از مناطق کشور ایجاد شده، بیان کرد: توسعه بیابان در کشور باعث ایجاد ریزگردهای جدید و همچنین ایجاد آلودگی هوا می شود که باید در راستای توسعه فضای سبز شهری، سرمایه گذاری های منطقی و اصولی تری صورت گیرد. وی همچنین با اشاره به اینکه عملکرد اکولوژیکی فضای سبز برتری قابل توجهی نسبت به عملکرد اجتماعی دارد، گفت: در شهر همدان تقابل توسعه شهری با فضای سبز به صورت چشمگیری قابل شهود است.
تعامل سازمانهای دولتی با حوزه فضای سبز افزایش یابد
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با تاکید بر لزوم توجه به درختان به خصوص درختان قدیمی و کهنسال اظهار داشت: وجود نوارهای سبز شهری می تواند کمک بسزایی را در راستای توسعه فضای سبز ایجاد کند، در واقع ایجاد محیط شاداب و مفرح بریا شهروندان هر شهر ضروری است. این مسئول با اشاره به اینکه باید تعاملات با سازمانهای دولتی در حوزه فضای سبز بیشتر شود، اظهار داشت: آنچیزی که بنظر می رسد این است که مطرح شدن موضوعاتی مانند توسعه پایدار باید با نقش فعال تری تعمیم شود. زارع با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز نیازمند فعالیت جدی تری است، گفت: در راستای توسعه فضای سبز در کشور باید به موضوعات کلانتری پرداخته شود.
لزوم تهیه و تدوین

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود