24 اسفند 1390
شماره خبر: 5780

منابع درآمدي شهرداري از تک موردي بودن خارج شود/ انضباط مالی تاییدی بر روند عملکرد مثبت شهرداری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

منابع درآمدي شهرداري از تک موردي بودن خارج شود/ انضباط مالی تاییدی بر روند عملکرد مثبت شهرداری

سپیدار آنلاین: معاون اداری مالی شهرداری کرج تاکید کرد: برقراری انضباط مالی در ساختار کاری و اداری شهرداری تاییدی بر روند مثبت عملکرد شهرداری است.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مهرداد ترابیان در دیدار با مدیر منطقه 5 شهرداری کرج با تاکید بر جاری کردن انضباط مالی در بدنه و ساختار شهرداری اظهارداشت: از خروجی های مهم ساماندهی وضعیت مالی درآمدی همچنین هزینه های جاری دستگاه خدمات رسان شهرداری شفاف سازی مسائل مالی در این مجموعه است. وی با تاکید بر اینکه، شهرداری ها باید در حوزه های مالی عملکردی شفاف داشته باشند، افزود: تحقق این مهم از اولویت های حائز اهمیتی است که مدیریت شهری به جد آن را دنبال می کند.
ترابیان اظهارنظر در خصوص مسائل مالی و اعتباری شهرداری را از راهکارهای کارآمد برای فراهم آوردن این مهم ذکر و عنوان کرد: سعی و اهتمام کارشناسان اجرایی باید به گونه باشد که زمینه برای اظهار نظر دقیق تر و جزئی تر در خصوص اجرای پروژه ها و اعتبار سنجی آنها فراهم شود. وی رسالت مدیریت شهری را در اولویت قرار دادن برنامه های عمرانی برای مردم شهر به ویژه ساکنان مناطق غیر برخوردار دانست و عنوان کرد: فعالیت شهرداری منطقه 5 با توجه به مشکلات موجود در این منطقه باید به صورت گسترده و مطلوب در سطوح مختلف انجام شود.
ضرورت تامین درآمد های پایدار
معاون اداری مالی شهرداری کرج در این دیدار همچنین بر ضرورت تامین درآمدهای پایدار تاکید کرد و گفت: بودجه‌هایی که بر اساس توسعه ساخت و ساز در شهرها تامین می شود با کاهش ساخت وساز دچار مشکلات مختلف می شوند، از این‌رو شهرداری نباید بر این منابع تکیه داشته باشد. معاون اداري مالي شهرداري کرج با تاکيد بر کسب درآمد پايدار براي شهرداري ها گفت: لازم است منابع درآمدي شهرداري ها از تک موردي بودن خارج شوند. ترابيان در مورد تأمين منابع مالي شهرداري و لزوم ايجاد منابع مالي پايدار براي شهرداري‌ ها افزود: يکي از منابع مالي شهرداري ‌ها مشارکت بخش خصوصي و تغيير کاربري اراضي در اختيار شهرداري است. وي با بيان اينکه در صورتيکه شهرداري بتواند با تکيه بر درآمدهاي پايدار راه هاي جديدي را پيش روي امور جاري و اجرايي خود قرار دهد، عنوان کرد: از خروجي هاي مشخص و برجسته تحقق اين مهم رونق يافتن پروژه‌هاي شهري است. معاون اداري مالي شهرداري کرج بر ضرورت مشارکت بخش خصوصي در اجراي پروژه ها تاکيد کرد و افزود: انجام اين مهم منجر به توانمندتر شدن شهرداري و باز نگه داشتن اين دستگاه خدمات رسان براي اجراي پروژه هاي مختلف شهري مي شود. معاون اداري مالي شهرداري کرج تاکيد کرد: با توجه به رشد روز افزون جمعيت در کلانشهر کرج و افزايش نياز خدمات به شهروندان لازم و ضروري است تا شهرداري به منظور تأمين منابع مالي براي ارائه خدمات به شهروندان شهرداري‌ها اقدام به تدوين برنامه هاي مناسب کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود