3 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6509

سرمايه گذاري مشاركتي توسعه شهری را رقم می زند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سرمايه گذاري مشاركتي توسعه شهری را رقم می زند

سپیدار آنلاین: معاون اداری مالی شهرداری کرج بر توسعه سیستم سرمایه گذاری مشارکتی به منظور رسیدن به مولفه های توسعه منطقی شهر تاکید کرد.
مهرداد ترابیان در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با بیان این مطلب افزود: توسعه شهری بر مبنای اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی تعریف می شود و بر این اساس طراحی و تدوین پروژه های کلان شهری از مولفه های اولویت دار در این خصوص می باشد. وی، بهره گیری از سرمایه های بخش خصوصی را امری مهم جهت تحقق اهداف کلان مدیریت شهری دانست و بیان کرد: رونق و گسترش منطقی ساختارهای شهری از جمله ساختار های فرهنگی، خدماتی و زیربنایی نیاز به تعریف پروژه های کارآمد و اجرای سریع آن دارد. این مسئول هزینه های بالای اجرای پروژه های عمرانی با محورهای مختلف را یادآور شد و تاکید کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند ضمن اعتلای کارآمدی مدیریت شهری در اجرای طرح های مختلف عمرانی، تسریع پروژه ها را موجب شود. ترابیان عنوان کرد: سیاست گذاری و تدوین برنامه های مناسب به منظور جلب مشارکتهای خصوصی از اولویت های مهمی است که با هدف اجرای سیاست های مجموعه مدیریت شهری برای توسعه و آبادانی شهر صورت می گیرد. وی با بیان اینکه در دوره کنونی تلاش و اهتمام ویژه ای برای رسیدن به زمینه های پیشرفت و توسعه در محور های مختلف از سوی مسئولان صورت می گیرد، اظهار امیدواری کرد: کلانشهر کرج نیز در زمینه رسیدن به این مهم گام های موثری بردارد. معاون اداری مالی شهرداری کرج، بر ممارست بیش از پیش مدیران مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری تاکید کرد و گفت: مسير جذب سرمايه هاي خارجي و داخلي باید در اولویت برنامه های این مجموعه مدیریتی قرار گیرد. ترابیان اظهارداشت: وفاق، یکپارچگی ، اتحاد و انسجام در بخشهاي مختلف براي تحقق اين مهم امری ضروری است.
کرج آماده ورود سرمایه های بخش خصوصی است
معاون اداری مالی شهرداری کرج با بیان اینکه، بسترهای امن برای مشارکت خصوصی در شهرداری به نحو مطلوبی مهیا شده است، افزود: شورای اسلامی شهر کرج و شهرداری در خصوص جذب مشارکت بخش خصوصی و کسب در آمد از این طریق تلاش و همت موجدانه ای را داشته اند. وی بر ضرورت امنیت سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: آنچه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی به عنوان یک دغدغه قابل اهمیت است امنیت سرمایه ای است که آورده آنها محسوب می شود و تحقق این مهم به لحاظ ایجاد زمینه حسن اعتماد بین سرمایه گذاران از محورهای مهم است. ترابیان لزوم مشارکت مردم و بخش خصوصی در توسعه و رونق شهر را یادآور شد و گفت: مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های سرمایه‌گذاری برای مدیریت شهری بسیاز حائز اهمیت است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود