7 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6547

میدان شهید سلطانی نماد مسکوت کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

میدان شهید سلطانی نماد مسکوت کرج

سپیدار آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: میدان شهید سلطانی نماد مناسبی برای کرج است که متاسفانه به علت برخی مشکلات و موانع رسمیت بخشی به این مهم تاکنون صورت نگرفته است.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمود دادگو در گفتگو با برنامه رادیویی " در جستجوی فردا " افزود: میدان شهید سلطانی از مهمترین مبادی ورودی و خروجی کلانشهر کرج است که روزانه شاهد عزیمت و ورود حدود 700 مسافر برون شهری است. وی خاطر نشان کرد: این در حالیست که در شهرهای دیگر همچنین دیگر مراکز استان ها این میزان حجم تردد وجود ندارد. این مسئول در توضیح مبادی ورودی و خروجی کرج با بیان اینکه ، این ورودی و خروجی ها در قالب محدوده شهر تعریف می شوند، بیان کرد: ورودی و خروجی های شهر در قالب محدوده شهر کرج، شامل منطقه گلشهر، مهرشهر، کیانمهر، قزلحصار، سهرابیه اتوبان تهران، ماهدشت و محمد شهر می شود. این مسئول با اشاره به وجود برخی مسائل و مشکلات موجود در محدوده ورودی و خروجی های کرج، اظهارداشت: بودن مشاغل مزاحم، سد معبر و استقرار دکه ها محدوده های عنوان شده از جمله مسائلی است که باعث ایجاد تداخل در وضعیت مبادی ورودی و خروجی های تعریف شده برا شهر کرج است. دادگو، ایستگاه قطار شهری گلشهر و قطار راه آهن سراسري واقع در حسین آباد را با توجه به ورود و خروج حجم بالای مسافر را از دیگر مبادی ورودی خروجی کرج ذکر و بیان کرد: ساماندهی اصولی به این مبادی به عنوان مرکز استان البرز نیاز به تعامل و هماهنگی مسئولان و مردم دارد. وی اظهارداشت: پرداختن به مبحث ساماندهی مبادی ورودی و خروجی های کرج و اجرای طرح های عمرانی در این مبادی ضمن نیاز داشتن به همکاری مسئولان ذیربط نیاز به تعامل مردم دارد.
ساماندهی مبادی ورودی و خروجی های کرج تعامل مسئولان ومردم را کم دارد
رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: ساماندهی و اجرای طرح های عمرانی در خصوص ایجاد تغییر و تحول در مبادی ورودی و خروجی کرج نیاز به تعامل و همکاری همه مسئولان دارد. دادگو اظهارداشت: زیباسازی سیما و منظر شهر از خروجی های مثبت و موثر پرداختن به مقوله کار کارشناسی است که باید مورد توجه ویژه مسئولان ذیربط قرا گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اذعان بر وجود مشکلات ملموس در خصوص ورودی ها و خروجی های شهر کرج، گفت: بی شک ورودی ها و خروجی های شهر دچار بلاتکلیفی و نواقص شده اند اما آنچه مسلم است این است که این مبادی تابع ضوابط و معیارهای خاصی هستند که به نحوی در چارچوب حریم و محدوده شهری گنجانده می شوند. دادگو با تاکید بر ضرورت عملیاتی کردن طرح های کارآ و مطلوب به منظور ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کرج، افزود: فعالیت های عمرانی در این زمینه باید با توجه به اولویت های مشخص و با تکیه بر مولفه هایی از جمله، هدف گذاری و برنامه ریزی تعریف شود و سپس در پروسه ساماندهی قرار گیرد. وی با اشاره به حجم بالای تردد بالای مسافران از محدوده میدان شهید سلطانی به ویژه در ساعات پیک ترافیک مسافرت در صبح و غروب، عنوان کرد: نزدیکی به پایتخت ضمن داشتن محسنات برای کلانشهر کرج، این کلانشهر را با برخی مشکلات مواجه می کند. دادگو با اذعان بر اینکه در خصوص مبادی ورودی و خروجی کرج تا کنون به وضعیت مطلوب نرسیده ایم، بر ضرورت ساماندهی این مهم تاکید کرد.
تعریف نماد در میدان شهید سلطانی همکاری وزارت کشاورزی را کم دارد
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت تعریف نماد برای کرج، عنوان کرد: تحقق این مهم ضمن ساماندهی سیما و منظر شهری به ویژه در یکی از مهمترین مبادی این کلانشهر، تعیین هویت برای این کلانشهر است. دادگو با یادآوری مباحث مربوط به تعریف نماد رسمی برای کلانشهر کرج با توجه به ساخت گلخانه در مسیر این محدوده، عنوان کرد: تعریف این نماد در میدان شهید سلطانی نیاز به همکاری و تعیین تکلیف وزارت کشاورزی دارد. وی تاکید کرد: عدم توجه و پیگیری وزارت کشاورزی از تکمیل پروژه ساخت بزرگترین محل گلخانه ای که در مسیر میدان شهید سلطانی واقع شده است، تعریف نماد برای استان البرز به مرکزیت کرج را دچار مشکل کرده است. این مسئول با بیان اینکه، تعویق در تکمبل پروژه ساخت گلخانه در این محدوده، تعویق تعریف نماد رسمی برای کرج را در پی دارد، افزود: رفع این مشکل در گرو توجه مسئولان وزارت کشاورزی است. دادگو آمادگی شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری را در خصوص همکاری با این وزارتخانه یادآور شد و گفت: لازم است مسئولان ارشد کشوری همکاری کنند تا طرح ها به گونه ای اجرا شود که چارچوب های قانونی نیز رعایت شود. رئیس شورای اسلامی شهر کرج با یادآوری تعامل و همکاری های ارزنده استانداری و فرمانداری در امور مختلف شهری با مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری، اظهارداشت: این ارگان ها نقش اساسی در ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کرج ایفا می کنند. دادگو با بیان اینکه، مهمترین ورودی و خروجی شهر کرج، مسیر اتوبان است، گفت: این اتوبان به عنوان مسیر کمربندی است که با توجه به نقشه شهر تعریف می شود که بر این اساس مبادی ورودی و خروجی استان البرز در مسیر اتوبان از گرمدره آغاز و به خروجی قزوین منتهی می شود. وی با عنوان اینکه، ورودی و خروجی ها در مرکز استان البرز به هم آمیخته شده اند، بیان کرد: همکاری با وزارت راه برای ساماندهی مبادی ورودی خروجی ها لازم است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود