21 خرداد 1391
شماره خبر: 7758

70 هکتار بافت فرسوده در سال باید احیا شود/روند نوسازی بافتهای فرسوده رضایت بخش نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

70 هکتار بافت فرسوده در سال باید احیا شود/روند نوسازی بافتهای فرسوده رضایت بخش نیست

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج با اشاره به میزان بافت های فرسوده متمرکز در کلانشهر کرج، گفت: بر اساس قوانين موجود و با احتساب میزان بافت های فرسوده کلانشهر کرج، باید در سال 70 هکتار از این بافت های قدیمی و فرسوده احیا شوند.
سیف الدین جعفری با بیان این مطلب افزود: احیای این میزان بافت فرسوده در طی سال بر مبنای آنچه قانون گذار در برنامه پنجم توسعه، ماده 171 در بند "د " به آن اشاره داشته است، انجام می گیرد. وی با بیان اینکه، تراکم بافت های فرسوده در کرج پیش از طرح تفصیلی 280 هکتار بوده است، خاطر نشان کرد: پس از تدوین طرح تفصیلی 13 هکتار به میزان بافت های فرسوده افزوده شد. این مسئول عنوان کرد: بر اساس قانون، وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری موظف به احیاء 10 درصد از بافت های فرسوده در سال هستند که این میزان برای کلانشهر کرج با توجه به تراکم بافت های فرسوده 70 هکتار در سال است.
روند نوسازی بافتهای فرسوده رضایت بخش نیست
مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، جامع بودن موضوع بافت های فرسوده را یادآور شد و افزود: احیای بافت های فرسوده موضوعی است که در نقاط مختلف کشور وجود دارد که با توجه به اهمیت بازسازی این بافت های فرسوده تا کنون راهکارهای مختلف و کارآیی برای رفع این مهم برنامه ریزی شده است. جعفری با اشاره به تدابیر شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج مبنی بر ارائه تخفیفات ویژه به مالکان و متقاضیان احیاء بافت های فرسوده، گفت: گذراندن مصوبه ای مبنی بر تخفیف 80 درصدی عوارض صدور پروانه ساخت نمونه ای از تدابیر شورا و شهرداری برای تشویق و ترغیب مالکان بافت های فرسوده به احیاء و نوسازی ملک های قدیمی می باشد. وی بیان کرد: جلوگیری از ایجاد بافت‌های فرسوده جدید بهترین روش برای کاهش هزینه و خسارت های احتمالی است. جعفری خاطرنشان کرد: بر این اساس شهرداری‌ ها و بخش خصوصی با محوریت وزارت مسکن به عنوان متولیان این امر تعیین شده‌اند. وی احیا و بازسازی بافت های فرسوده را نیازمند مشارکت بخش خصوصی دانست و افزود : به دلیل عدم صرفه اقتصادی در این عرصه، سرمايه گذاران انگيزه‌اي جهت سرمايه گذاري در این زمینه ندارند. جعفری عنوان کرد: نوسازى و بهسازى واحدهاى مسکونى فرسوده طبق برنامه پیش بینى شده با استفاده از تسهیلات بانکى و توسط مالکان انجام مى شود و حداکثر تسهیلات پیش بینى شده ۲۵۰ میلیون ریال و حداقل آن ۲۰۰ میلیون ریال است.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود