31 خرداد 1391
شماره خبر: 8085

شهادت بیداری کمال است/ شهید چمران مجاهد بيدار و متعهد راه تعالي

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهادت بیداری کمال است/ شهید چمران مجاهد بيدار و متعهد راه تعالي

سپیدار آنلاین: شهردار کلانشهر کرج به مناسبت سالروز شهادت " دکتر مصطفی چمران " از شهادت به عنوان بیداری کمال و پيوستن به نهایت الهی یاد کرد.
سید علی آقازاده ضمن تبریک و تسلیت سالروز شهادت دکتر مصطفي چمران، با اشاره به مجاهدت های این شهید در جبهه‏هاي نبرد با باطل، عنوان کرد: شهید چمران برای خلق حماسه و دفاع از کیان اسلام حد و مرز نمی شناخت و این روحیه مبارزه علیه باطل از افتخارات این شهید بزرگوار بود. وی در تعریفی از شهادت، بیان کرد: شهادت در دین اسلام به‌ معنای کشته شدن در راه خداست و در اسلام شهید به کسی گفته می‌شود که جان خود را در راه خدا فدا کند. این مسئول ادامه داد: واژه شهید در این دین دارای تقدس خاصی است. آقازاده گفت: شهدا شمع‌ محفل‌ بشريت‌ و شمعهاي‌ فروزنده‌ اجتماع هستند كه‌ اگر پرتو افشاني‌ آنها در ظلمات‌ استبدادها نبود، بشر راه‌ به‌ جايي‌ نمي‌برد. وی افزود: شهادت‌ به‌ حكم‌ اينكه‌ عملي‌ آگاهانه‌ و اختياري‌ و در راه‌ هدفي‌ مقدس‌ مي‌باشد و از هرگونه‌ انگيزه‌ خودگرايانه‌ مبرا است‌، تحسين ‌برانگيز و افتخارآميز است‌ و عملي‌ قهرمانانه‌ تلقي‌ مي‌شود.
شهید چمران مجاهد بيدار و متعهد راه تعالي
شهردار کرج را شهید چمران مجاهدی بیدا و متعهد راه تعالی خواند و افزود: داشتن عقيده پاك و خالص و فاصله گرفتن این شهید بزرگوار از هرچه باطل وغير منطقی است، از ویژگی های برجسته و متمایز وی بود. آقازاده با بیان اینکه چمران با عقيده و باور به هدف بزرگ الهي، جهاد را در راه خدا را در زندگی آغاز کرد، گفت: چمران در مسیر انتخاب هدف بزرگ زندگی خود را به اعتقاد و باور معرفت الهی مزین کرد و دراین مسیر تنها پيوستگي به ذات الهی را هدف والای خود قرا داد. وی ادامه داد: چمران با هدف رسیدن به کمال خداوندی در راه شهادت قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار كرد. آقازاده اظهار داشت: چمران با سرافرازي زيست، و با سرافرازي شهيد شد و به حق رسيد. شهردار کرج عنوان کرد: این شهید عالیقدر حماسه مي‏آفريد و سرلوحه این حماسه ها و مجاهدت ها نیز اسلام و پبروزي حق بر باطل بود. آقازاده عنوان کرد: چمران مبارز متعهد به اخلاق و پرهيزگار بود و بی شک كشور اسلامي به اراده و باورهای این شهید نیاز دارد. شهردار کرج، شهادت را مرگ آگاهانه‌ در راه‌ هدفي‌ مقدس دانست و عنوان کرد: شهادت‌ اصلی معنوی با عنوان‌ جهاد است جهادی که باب‌ آن تنها به روی بندگان‌ خاص‌ خدا گشوده‌ می شود.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود