14 تیر 1391
شماره خبر: 8571

تجهیز 25 ایستگاه زیرزمینی قطار شهري/طراحی خطوط بر اساس استاندارهای بین المللی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تجهیز 25 ایستگاه زیرزمینی قطار شهري/طراحی خطوط بر اساس استاندارهای بین المللی

سپیدار آنلاین: مدیر اجرایی پروژه خط 2 قطار شهری کرج از اتصال ایستگاه شهید صدوقی با عنوان رمپ 8 قطار شهری به رمپ 10 واقع در ایستگاه یوشی زاده خبرداد و گفت: 25 ایستگاه زیرزمینی در خط 2 قطار شهری كرج وجود دارد.
براری در آیین بازگشایی رمپ های هشت و 10 خط 2 قطار شهری افزود: طول مسیر این دو رمپ 60 متر است. وی عنوان کرد: با اتصال این دو رمپ انتهای خیابان چهار راه مصباح به چهار راه کارخانه قند با طول 650 متر متصل می شود. این مسئول در خصوص پروژه خط 2 قطار شهری کرج و حومه عنوان کرد: مناقصه طرح ساخت پروژه قطار شهری به صورت EPC اجرا می شود. براری، انجام مطالعات مهندسی و طراحی، تدارک تجهیزات، ماشین آلات و ناوگان اجرای عملیات کامل پروژه را از جمله مولفه های مهم برای اجرای نهایی پروژه خط دو قطار شهری ذکر و عنوان کرد: نصب تجهیزات و آموزش تمام پرسنل مورد نیاز همچنین تکمیل و تحویل پروژه در دستور کار اجرایی خط 2 قطارشهری قرار دارد. وی در تشریح رئوس فعالیت های قرارداد پروژه خط 2 قطارشهری عنوان کرد: انجام مطالعات جامع تکمیلی طراحی بر اساس استاندارهای بین المللی نمونه ای از اهم فعالیت های انجام شده در خط 2 قطار شهری می باشد. براری، تهیه و تدارک کلیه تجهیزات و تاسیسات را از موراد پیش بینی شده برای اجرای خط 2 قطار شهری ذکر کرد و افزود: تامین ماشین آلات، مصالح و سیستم های الکتریکی نیز از دیگرن رئوس کاری در این خط از قطار شهری است. مدیر اجرایی پروژه خط 2 قطار شهری کرج عنوان کرد: تامین تمام قطعات یدکی مورد نیاز برای یک دوره بهره برداری پنج ساله مطابق با دستور العمل های فنی شرکت های سازنده ناوگان تجهیزات خط نیز به عنوان اولویت های مهم مسئولان اجرایی پروژه قطار شهری دردستور کار قرار گرفت. براری با اشاره به احداث و تجهیز تونل خط 2 قطار شهری عنوان کرد: این تونل در طول 650/23 کیلومتر اجرای می شود. وی در تشریح اقدامات انجام شده در این خط قطار شهری بیان کرد: احداث و تجهیز خطوط ارتباطی مسیر به دپو و احداث خطوط ارتباطی مسیر به پارکینگ از جمله این اقدامات است.
تجهیز 25 ایستگاه زیرزمینی
مدیر اجرایی پروژه خط 2 قطار شهری کرج تعداد ایستگاه های زیرزمینی در خط 2 قطار شهری را 25 ایستگاه ذکر کرد و گفت: احداث دپوی خط، احداث و تجهیز پارکینگ ملارد، تجهیز مرکز فرمان، همچنین احداث و تجهیز 26 هواکش میان تولی از دیگر رئوس کاری قطار شهری در خط 2 است. براری با اشاره به احداث پست های برق در مسیر تونل های زیرزمینی، نصب و راه اندازی کلیه تجهیزات، تاسیسات و سیستم های تغذیه را به عنوان اهم فعالیت خط 2 قطار شهری عنوان کرد. وی کارآمدی نیروی ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: آموزش نیروهای مورد نیاز نیز به منظور افزایش راندمان کاری در اجرای پروژه صورت گرفت. این مسئول با اشاره به تعهد شرکت های همکار در اجرای خط 2 قطار شهری بیان کرد: تست و راه اندازی ناوگان ریلی و کلیه تجهیزات کامل خط جهت بهره برداری پروژه و تونل موقت، انجام تست های گوناگون همچنین راه اندازی کامل خط به صورت آزمایشی و بهره برداری عملی از جمله این تعهدات است.
اتصال رمپ 7 به رمپ 10
مدیر اجرایی پروژه خط 2 قطار شهری کرج از اتصال رمپ هفت به رمپ 10 خط 2 قطار شهری کرج خبرداد و گفت: این دو رمپ نیز در هفته آتی به یکدیگرن متصل می شوند. براری با بیان اینکه کل طول مسیر خط 2 قطار شهری 27 کیلومتر است، افزود: مسیر فاز اول خط 2 قطار شهری کرج در 14 کیلومتر اجرا می شود. وی در خصوص حفاری های صورت گرفته در مسیر رمپ های قطار شهری عنوان کرد: حفاری تونل ها در مسیر رمپ ها در عمق 10 کیلومتر انجام می شود. این مسئول، تاخیر در ارسال نقشه از سوی کارشناسان را از مهمترین مشکلات فراروی اجرای پروژه ذکر کرد و افزود: تاخیر در تدوین و طراحی نقشه و سایر مشکلات اتصال رمپ ها راپنج ماه به تعویق انداخت. وی خاطر نشان کرد: حد فاصل ارتباط بین خط 2 قطار شهری به ایستگاه تهران 600 متر است. مسیر زیرزمنی رمپ هشت و 10 با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرج، علی اصغر همتی، مدیرعامل سازمان قطارشهری کرج و حومه، مدیر عامل شهرکت سابیر و دیگر شرکت های همکار و اصحاب رسانه بازگشایی شد. گفتنی است، به حرمت ارج نهادن به ارواح پاک شهدا، رمپ هشت به 10 خط دو قطار شهری با سخنرانی کوتاه پدر شهید حسین فهمیده بازگشایی شد.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود