20 تیر 1391
شماره خبر: 8722

طرح آرام سازی ترافیک و ایمن سازی معابر شهری اجرایی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح آرام سازی ترافیک و ایمن سازی معابر شهری اجرایی می شود

سپیدار آنلاین: مدیر امور ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری کرج عنوان کرد: طرح آرام سازی ترافیک و ایمن سازی معابر شهری از اولویت های مهمی است که توسط حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اجرایی می شود.
امیرعطایی نیا با بیان این مطلب افزود: این طرح به عنوان رویکرد جدید حوزه حمل و نقل شهرداری مطرح است. وی با اشاره به رویکرد جدید بخش حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، عنوان کرد: از جمله این رویکردها، تدوین طرح آرام سازی ترافیک و ایمن سازی معابر شهری است. عطایی نیا با مثبت ارزیابی کرد این رویکرد، افزود: از خروجی های مثبت اجرای این طرح ایجاد زمینه های مناسب برای تردد آسان وسایل نقلیه و عبور ایمن عابرین پیاده است. وی اظهارداشت: نصب سرعت گیر نیز از فاکتورهایی است که در طرح آرام سازی ترافیک و ایمن سازی معابر شهری گنجانده می شود. این مسئول ادامه داد: این در حالیست که حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج راهکارهای مختلفی را برای اجرای طرح آرام سازی ترافیک و ایمن سازی معابر شهری در دست اقدام دارد که نصب سرعت گیرها تنها به عنوان یکی از این راهکارها محسوب می شود. عطایی نیا تاکید کرد: اجرای طرح فوق از مهمترین برنامه هایی است که بخش حمل و نقل بر انجام آن در سال جاری تاکید دارد. وی اذعان داشت: در این خصوص مناطق 12 گانه شهرداری نقش بسزایی در اجرای موفق این طرح در سطح معابر ایفا می کنند. مدیر امور ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه، بسیاری از سرعت گیر های قدیمی کرج بدون مجوز نصب شده اند، افزود: در بحث روکش آسفالت رسیدگی به وضعیت این سرعت گیرها به عنوان آیتمی مهم دیده شده است. عطایی نیا اظهارداشت: در بسیاری از معابر سطح کرج با توجه به اقدامات ترافیکی نیازی به نصب سرعت گیر مجدد نیست. وی افزود: نصب سرعت گیر به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد ایمنی و آرام سازی ترافیک کاربرد دارد.
نصب پل های عابر پیاده بهترین گزینه برای ایمن سازی ترددهای شهری است
مدیر امور ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری کرج تاکید کرد: نصب پل های عابر پیاده بهترین گزینه برای ایمن سازی ترددهای شهری است. عطایی نیا با بیان اینکه، در بحث نهضت آسفالت روکش جدید در سطح شهر ایجاد شده است، عنوان کرد: طبق سنوات گذشته در سال 91 نیز از سوی مدیرت شهری و حوزه حمل و نقل ترافیک استاندارسازی های لازم به منظور ساماندهی سرعت گیر های سطح شهر انجام شده است. وی در خصوص مکان سه راه خوابگاه با اشاره به بالا بودن احجام ترافیکی عنوان کرد: این منطقه نیاز به نصب پل دارد که مسئولین دانشگاه پردیس نیز پیگیر ایجاد این پل می باشند. عطایی نیا اظهارداشت: نصب پل عابر پیاده در سه راه خوابگاه تصویب شده است. وی مجری نصب پل های عابر پیاده درسطح معابر شهری را مناطق 12گانه ذکر کرد و افزود: مجوزهای لازم برای نصب این ابزارهای ترافیکی نیز از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در کمیته فنی متشکل از نمایندگان شهرداری، پلیس راهور و فرمانداری صادر می شود. این مسئول در خصوص سرعت گیرهای پل سرحد آباد بیان کرد: سرعت گیرها در سطح معابر همزمان با اجرای نهضت آسفالت ساماندهی می شوند که در اجرای این طرح امکان حذف برخی سرعت گیرها وجود دارد.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود