25 تیر 1391
شماره خبر: 8915

آتش در برابر رشادت آتش نشان كرجي رنگ باخت/ نفس هايم براي تو

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آتش در برابر رشادت آتش نشان كرجي رنگ باخت/ نفس هايم براي تو

سپیدار آنلاین: آتش نشاني يك حرفه نيست نيرويي است كه انسان را تا مرز عاشقي مي كشاند و آنجاست كه شعله هاي آتش نيز در برابر رشادت آتش نشانان رنگ مي بازد.
كودك كه بودم وقتي دود و زبانه آتش در نزديكي هايمان خبر از وقوع سانحه اي دردناك مي داد تنها تصوير قاب كوچك ذهنمان شعله هاي آتش چهارشنبه آخر سال بود و شايد بازيگوشي هاي كودكانه خطرات آتش را در ذهنم كمتر تداعي مي كرد. روزها كه گذشت آموختم كه متاسفانه روزانه بيمارستانهاي بسياري در شهر مامن افرادي است كه خواسته يا ناخواسته و بعضا به دليل سهل انگاري روانه اين مكان شده اند. در پس عبور از سالها بزرگتر كه شدم معناي بسياري از ماموريت هاي پدربزرگم را كه سالهاي جواني اش را با دود و آتش گذراند و مرد نبرد با شعله هاي سركش بود بيشتر متوجه شدم، معناي آماده باش شبانه روزي، نجات جان يك انسان، نبرد با شعله هاي آتش خستگي ناپذيري، بي خوابي هاي شبانه و.... به واقع آتش نشاني تنها يك حرفه نيست بلكه يك عشق است، عشقي كه انسان زميني را تا سر حد عبور از جان مادي براي نجات جان يك همنوع مي كشاند.
و امروز جواني از همين جنس براي نجات انسانهايي گرفتار همين شعله هاي سركش جان در طبق اخلاص گذاشت. صبح روز سه شنبه 20 تير ماه جاري به دنبال حریق وسیع در یک واحد تجاری 4 طبقه (پلاسکو) "مهدی غفوری" آتش نشان جوان سازمان آتش نشاني كرج فداكارانه در مقابل زبانه هاي آتش ايستاد تا قلب شهروندي از طپش نايستد. نفس كشيدن برايش مشكل شد تا نفسي به شمارش نيفتد. این جوان فداکار در اين عملیات که 240دقیقه به طول انجامید ،زمانی که دستگاه تنفسی همکار خود را تمام شده می بیند ،با توجه به شرایط سخت محل حادثه دستگاه خویش را به وی تحویل و پس از اتمام عملیات از ناحیه ریه دچار آسیب می شود و اينجاست كه مي توان فهميد عشق به همنوع در رگ و خون ايراني جريان دارد. مهدی غفوری در همان ساعات اولیه جهت مداوا راهي بیمارستان شد واكنون تحت درمان است اما با رشادت او آسيبي متوجه شهروندي نشد. سيد علي آقازداه شهردار کرج پس از اطلاع از اين موضوع دستور پيگيري مراحل مداوا و درمان اين جوان برومند را صادر كرد . مدیر عامل وجمعی از مسئولان و پرسنل سازمان نيز به بالين غفوري رفتند تا تسكيني باشند بر آلام مردي كه نفس هايش حيات بخش بود. به هر روي سازمان آتش نشاني كرج با ماموريت هاي گسترده همواره و در تمام لحظات به دنبال ايجاد رفاه و نجات جان شهروندان است شايد در تمام لحظاتي كه ما آرام و بدون دغدغه در كنار خانواده خود هستيم اين افراد هر لحظه در نگراني وقوع حادثه اي تلخ بسر برده و تنها به آسايش ما مي انديشند. با سپاس از تلاش تمام آتش نشانان جسور شهرمان، اميدواريم صحت و سلامتي همپاي لحظات " مهدي غفوري" آتش نشان از خود گذشته سازمان آتش نشاني شهرداري كرج شود.



منبع: پايگاه خبري مديرت شهري كرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود