25 تیر 1391
شماره خبر: 8960

طرح خدمات رایگان پزشکی در کرج اجرا مي شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح خدمات رایگان پزشکی در کرج اجرا مي شود

سپیدار آنلاین: کارشناس امور اجتماعی و مسئول خانه سلامت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج از ارائه خدمات رایگان تست سلامت سنجی با محوریت انجام 9 تست رایگان سلامت در مسجد مهدویه واقع در آزادگان کرج خبر داد.
حسن صائمی با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح پایش سلامت به طور رایگان در قالب انجام تست های قند و کنترل فشار خون، دیابت، پایش رشد کودکان و بینایی سنجی کودکان انجام می شود. وی با بیان اینکه، طرح پايش سلامت در راستای طرح خانه های سلامت اجرا می شود، عنوان کرد: در اجرای این طرح، مشاوره و ویزیت رایگان بانوان از جمله تست سرطان، مشاوره تغذیه، مشاوره روانشناسی و پیشگیری از اعتیاد به شهروندان ارائه خدمات می شود. این مسئول با بيان اینکه، مسئله سلامت مختص قشر و گروه سنی خاصي نمی شود،گفت: با توجه به این مهم طرح پایش کودکان نیز در این طرح گنجانده شده است. صائمی هدف از اجرای این طرح را، آگاهی مردم از سلامت جسمی خود ذکر کرد و با بیان اینکه، در اجرای طرح پایش سلامت به دنبال درمان نیستیم، افزود: این طرح آگاه کردن مردم از بیماری های احتمالی و ترغیب آنها برای رفع بیماری ها را در پی دارد. وی با اشاره به اینکه، طرح پایش سلامت سه سال متوالی اجرا می شود، گفت: این طرح به طور میانگین هر پانزده روز یکبار و در اماکنی که زمینه های دسترسی شهروندان در آن به نحو مطلوبی مهیا می باشد، از جمله حسینه ها، مساجد، و شهرداری های مناطق مختلف اجرا می شود.
آسیب شناسی اجتماعی از وظایف حوزه اجتماعی است
کارشناس امور اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج اظهار داشت: از وظایف حوزه اجتماعی آسیب شناسی اجتماعی است که، سلامت شهروندی نیز از بخش های مهم آن محسوب می شود. صائمی با تاکید بر فراهم آوردن آسایش و سلامت شهروندی عنوان کرد: شهرداری علاوه بر مسئول بودن در قبال امور خدماتی و عمرانی در قبال ارتقاء روحیه شهروندی نیز مسئولیت دارد. این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرداری کرج در حوزه سلامت مورد تشویق وزیر بهداشت قرار گرفت. وی در ادامه زمان و مکان برگزاری این طرح را روز دوشنبه 26 تیر ماه سال جاری ساعت 9 صبح در مسجد مهدویه واقع در آزادگان کرج عنوان کرد. شهروندان می توانند جهت حضور و شرکت در این طرح خدمات رایگان پزشکی به محل مذبور مراجعه کنند. گفتنی است، در این مراسم معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج به همراه مدیران این حوزه در این طرح شرکت خواهند کرد.



منبع:پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود