12 مرداد 1391
شماره خبر: 9759

جلوگیری از تخریب باغات‌ کرج با توسعه سرانه‌ فضای سبز

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جلوگیری از تخریب باغات‌ کرج با توسعه سرانه‌ فضای سبز

سپیدار آنلاین: شهردار منطقه 11 شهرداری کرج از تدوین سیاست‌هایی ‌برای جلوگیری از تخریب باغات ‌منطقه خبر داد و گفت: از جمله این سیاست‌ها‌، حفظ و توسعه سرانه‌های فضای سبز ‌است.
سعید حسنی افزود: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های فضای سبز با هدف رشد سرانه فضای سبز صورت می‌گیرد که لازم است به منظور هر چه کارآمدتر بودن این طرح‌ها، مسئولان و کارشناسان ذیربط با حساسیت بیشتری نسبت به طراحی پروژه‌های فضای سبز اقدام کنند. وی با اشاره به سرعت رشد تکنولوژی در شهرها اظهار داشت: روند رو به رشد ماشینی شدن زندگی انسان‌ها به ویژه در شهرها توجه به ایجاد فضای آرام و متناسب با روحیه افراد را دو چندان می‌کند که در این میان ایجاد فضای سبز نقش به سزایی در رفع بحران‌های ناشی از ماشینی شدن زندگی دارد. این مسئول با اشاره به اقدامات منطقه 11 شهرداری کرج درباره افزایش سرانه فضای سبز بیان کرد: سال گذشته سرانه فضای سبز منطقه 11 کرج به ازای هر نفر به 3/5 متر درصد افزایش یافت. حسنی افزود: سرانه فضای سبز در این منطقه پیش از این 5/2 درصد بود که با اقدامات صورت گرفته، از جمله کاشت نهال، گل و گیاه به 3/5درصد به ازای هر نفر افزایش یافت. وی با بیان اینکه، افزایش این میزان سرانه فضای سبز طی شش ماه گذشته در منطقه 11 افزایش یافته است، اظهار داشت: رشد این میزان فضای سبز در این مدت زمان بسیار قابل توجه بوده است.
ضرورت تدوین برنامه‌های توسعه فضای سبز
شهردار منطقه 11 شهرداری کرج با تاکید بر توسعه فضای سبز از تدوین سیاست‌هایی مبنی بر جلوگیری از تخریب باغات موجود در منطقه خبر داد و عنوان کرد: تشویق و ترغیت باغداران این منطقه به حفظ باغ‌ها و جلوگیری از تفکیک آنها از جمله سیاست‌های حفظ و توسعه سرانه‌های فضای سبز منطقه است. حسنی تاکید کرد: روند توسعه فضای سبز در منطقه 11 به طور مستمر و با اجرای طرح‌های مربوط به فضای سبز صورت می‌گیرد. مدیر منطقه 11 شهرداری کرج با اشاره به اهتمام ویژه مجموعه مدیریت شهری کرج درباره افزایش سرانه‌های فضای سبز در مناطق مختلف افزود: فضاهای باز شهری از یک سو در برگیرنده فضای سبز موجود و از سوی دیگر به صورت فضاهای بالقوه جهت توسعه فضای سبز شهری مطرح می‌شوند. حسنی تاکید کرد: پیش از هر نوع برنامه‌ریزی برای توسعه فضای سبز شهری باید معیارها و استانداردهای توسعه فضای سبز معین و مشخص شود. وی با بیان اینکه، فضای سبز شهری بخش جاندار کالبد شهر را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: منطق طراحی حکم می‌کند که میان بخش‌های بی‌جان و جاندار نوعی تعادل برقرار شود، که اجرای طرح‌های فضای سبز می‌تواند تاثیر به سزایی در این خصوص داشته باشد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود