25 مرداد 1391
شماره خبر: 10332

مسکن روستایی در البرز بازسازی و نوسازی شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مسکن روستایی در البرز بازسازی و نوسازی شود

سپیدار آنلاین: استاندار البرز بر نوسازی و بازسازی خانه های روستایی تاکید و تصریح کرد: ساختمان سازی در البرز توسط شورای فنی ارزیابی شود تا میزان ساخت و سازهای غیرمجاز به صفر برسد.
عیسی فرهادی در خصوص ضرورت نوسازی و رعایت اصول ایمنی در ساخت و سازها به ویژه در بحث خانه های روستایی اظهار داشت: متاسفانه اغلب خانه های روستایی از استحکام مناسبی برخوردار نیستند و با کوچکترین حادثه ای آسیبی جدی می بینند. وی گفت: متاسفانه در زلزله اخیر نیز شمار زیادی از هموطنانمان به علت مقاوم نبودن و استفاده از مصالح ساده در ساخت خانه های روستایی جانشان را از دست دادند. وی افزود: برای پیشگیری از تبعات ناگوار حوادث طبیعی مثل زلزله باید هر چه زودتر برنامه ریزی کرد. فرهادی در همین رابطه تصریح کرد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران باید توجه داشته باشند که در حوزه مسکن روستاها اهتمام ویژه به خرج داده و ظرف سال آینده مسکن اکثر روستاهای استان بازسازی و نوسازی شود.
کلاسهای مدیریت بحران در شهرستانها برگزار شود
استاندار البرز در ادامه سخنانش گفت: باید پنج کلاس آموزش همه جانبه در بحث بحران و در سطح پنج شهرستان با اولویت دهیاران و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شود. وی تاکید کرد: همواره آموزش نقش فراوانی در پیشگیری از آسیبها دارد و حاصل آموزش مناسب، آمادگی در مواقع بحرانی است.
ساخت و سازها در البرز توسط شورای فنی ارزیابی شود استاندار البرز با تاکید بر نظارت فنی پروژه ها گفت: باید پروژه های عمرانی استان از حیث فنی در شورای فنی مورد ارزیابی قرار گیرد و شهرداری و مدیران شهری و شوراها بر ساخت اماکن عمومی مانند مصلاها، مساجد، مدارس و کتابخانه های عمومی نظارت ویژه ای داشته باشند و ساخت و ساز فنی اینگونه پروژه ها را بررسی کنند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با کمک مسئولان ذیربط در استان، تعداد ساخت و سازهای غیرمجاز محدود شده و به صفر برسد.


منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود