1 آبان 1392
شماره خبر: 108597

زنجیره علم و صنعت در البرز پیوند می خورد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

زنجیره علم و صنعت در البرز پیوند می خورد


استاندار البرز با اشاره به ظرفیت های تولیدی و صنعتی مختلف در استان تصریح کرد: جای جای خاک البرز تشنه نوآوری و توسعه تکنولوژی است.
مهندس سیدطاهر طاهری در مراسم جشن دانش آموختگان پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان این مطلب گفت: استان البرز با دارا بودند28 مرکز دانشگاهی- پژوهشی و 120 هزار دانشجو یکی از استانهای توانمند و مساعد شکوفایی و خلاقیت در کشور بشمار می رود. وی افزود: وجود 13 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیر دولتی، 300 واحد صنعتی، استقرار 5/3 درصد صنایع کل کشور در کنار واحدهای تولیدی و صادراتی عظیم کشاورزی در استان به عنوان مهمترین قطب کشاورزی کشور بشمار می رود. استاندار البرز یادآور شد: تمامی این ظرفیت ها حاکی از آن است که جای جای خاک البرز تشنه نوآوری، بهبود فرآیندهای تولیدی و توسعه تکنولوژی است. نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: هر کسی که آرمان توسعه اقتصاد دانش بنیان و بالندگی استان را در سر می پروراند باید در جهت پیشبرد تعامل این دو جنبه ممتاز البرز یعنی ظرفیت های دانشی و پتانسیل های اقتصادی ، اندیشه و تلاش نماید.
تکیه بر خرد جمعی رویکرد استانداری البرز
مهندس طاهری بیان کرد: استانداری البرز در صدد است با تکیه بر خرد جمعی و روحیه مشارکت جویی نخبگان و شایستگان این استان ظرفیت های بالقوه هم افزایی بین عاملین و عالمین اقتصاد را شناسایی و از آن در جهت رفاه عمومی مردم ، عمران استان و توسعه متوازن استفاده کند. استاندار البرز در ادامه بیان کرد: من از همکاران در استانداری می خواهم با ایجاد ارتباط سازمان یافته و تنگاتنگ با کل مؤسسات آموزشی و پژوهشی استان، به گونه ای برنامه ریزی نمایند که بستر استفاده از یافته های علمی و اندوخته های تجربی این اندیشگاه های ارزشمند استانمان در جهت توسعه هوشمندانه اقتصاد استان در تمام جنبه ها فراهم شود.
پیوند صنعت و دانشگاه در البرز
وی افزود: آگاهی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها از نیازهای صنعت ، تجارت و کشاورزی در استان نیز کمک می

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود