7 اسفند 1392
شماره خبر: 117321

انحراف از مسیر فرهنگ در انتها آشکار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

انحراف از مسیر فرهنگ در انتها آشکار می شود


نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی، کار فرهنگی را مقوله ای دانست که انحراف از مسیر اصلی آن، سال ها بعد و در جریان نزدیک شدن به هدف روشن شده و مشخص می شود و گفت: این امر حساسیت عرصه فرهنگ را صد چندان پررنگ تر جلوه می دهد.
محمدجواد کولیوند به تبیین جایگاه و اهمیت فرهنگ در جامعه پرداخت و آن را اساس یک اجتماع ارزیابی کرد. کولیوند گفت: تمامی دستگاه ها و بخش ها به نوعی خود را داعیه دار عرصه فرهنگ می دانند؛ چرا که اصول دینی و اخلاقی ما بر مبنای فرهنگ پایه گذاری شده و هر کس در این فضا مشتاق ارائه توانمندی ها و اعتقادات خود می باشد. این مسئول اضافه کرد: از این رو نباید هیچ بخش یا دستگاهی را بیگانه با این حوزه قلمداد کرده و خود را مبری از دانستن و تحصیل بدانیم.
اساس کار زیر سوال نرود
وی در خصوص فعالیت های کارگروه فرهنگی شورای اسلامی شهر و دستگاه های ذیربط در زمینه فرهنگ، این حرکت جمعی را قابل احترام و ارزشمند توصیف و تاکید کرد: این مجموعه نیز نباید خود را مجزا از بدنه فرهنگی شهر قلمداد کند و از شنیدن راهکارها و دیدگاه های دیگران دوری بجوید. کولیوند بر ضرورت پایه گذاری مستحکم برای این کارگروه اشاره کرد و یادآور شد: پایه گذاران، باید پایه های این کارگروه را چنان بر مبنای قوانین و اصول پایه گذاری کنند، که هیچ قدرتی قادر به خراب کردن آن به منظور اصلاحش نباشد. وی به نمونه ای از این حرکات در عرصه اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: توزیع یارانه ها یا ساخت مسکن مهر از مواردی بود که اگرچه با اشکالاتی مواجه شد، اما هیچ یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یا دولت منتخب، بنا و پایه این اقدامات را زیر سوال نبردند؛ اگرچه در حوزه اجرا اشکالاتی را متوجه طرح های فوق دانستند. از این رو پایه گذاری کارگروه فرهنگی باید بر اساس قوانین و به منظور جلوگیری از موازی کاری در شهر به گونه ای تعریف و تاسیس شود که هیچ منطق و اصلی نتواند اصل شکل گیری آن را زیر سوال ببرد. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، به جنگ نرم در کشور به عنوان یک جنگ دائمی و بسیار پر خطر اشاره کرد و اذعان داشت: این تهاجم و جنگ پایه های دینی و اخلاقی ما را هدف گرفته است، از همین رو عملکرد کارگروهی نظیر این از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
"قرآن" در همه امور مد نظر باشد
کولیوند از مسئولان کارگروه خواست، با توجه به این جنگ پایدار ابرقدرت های جهان علیه اسلام و انسانیت، اولویت ها و نیازهای فرهنگی را تعیین کرده و برای تعمیق

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود