29 شهریور 1391
شماره خبر: 11794

البرز پایلوت طرح احداث خانه های بهداشت کارگری در شهرکهای صنعتی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

البرز پایلوت طرح احداث خانه های بهداشت کارگری در شهرکهای صنعتی شد

سپیدار آنلاین: مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با جمعیت هلال احمر برای احداث خانه های بهداشت کارگری گفت: استان البرز به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است.
غلامرضا بستان منش در نشست هماهنگی و تعامل به منظور راه اندازی خانه بهداشت کارگری در اشتهارد، با اشاره به ادغام چند وزارت خانه در قالب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: فعالیتهای درمانی و بهداشتی برای کارگران در قالب طرح احداث خانه های بهداشت در شهرکهای صنعتی ضروری و مورد تاکید است. وی افزود: اجرای طرح پزشک خانواده و تامین امکانات درمانی در هنگام کار کارگران و کارفرمایان با هدف کاهش آسیب دیدگی های ناشی از حوادث کار در محیطهای صنعتی از مهمترین اقدامات در دست انجام و در حال اجرا است. بستان منش همچنین از امضای تفاهم نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هلال احمر خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه احداث خانه های بهداشت کارگری در شهرک های صنعتی در کشور با همکاری دو نهاد فوق دنبال می شود. وی افزود: با توجه به تعداد بالای کارگاههای موجود در استان البرز و حضور چندین شهرک صنعتی به ویژه شهرک صنعتی اشتهارد، استان البرز به عنوان استان پایلوت در اجرا این طرح در نظر گرفته شده است.
اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر برای تجهیز خانه بهداشت کارگری اشتهارد
همچنین مدیر کل بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر از اعلام آمادگی این سازمان برای تجهیز، راه اندازی و آموزش ایمنی- بهداشتی کارگران در مرکز بهداشت اشتهارد خبر داد. افشین علیخانی در این باره گفت: هدف از راه اندازی این مرکز آموزش کمکهای اولیه به کارگران، پیشگیری از حوادث ناشی از کار، پایش سلامت کارگران در قالب معاینات ادواری و سایر خدمات مرتبط درمانی با هماهنگی سازمان هلال احمر و مدیران واحدهای صنعتی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.





منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود