15 اسفند 1392
شماره خبر: 117947

تذکرات استاندار البرز به مدیران: تحقیر دانش آموزان در مدارس ممنوع، محتوای متون نمایشی در البرز نیازمند نظارت جدی است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تذکرات استاندار البرز به مدیران: تحقیر دانش آموزان در مدارس ممنوع، محتوای متون نمایشی در البرز نیازمند نظارت جدی است


استاندار البرز در جلسه شورای اداری استان خطاب به برخی از مدیران دستگاه های فرهنگی و آموزشی تذاکراتی داد و وظایف محوله دستگاه ها را در روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات یادآور شد.
مهندس سیدطاهر طاهری در آخرین جلسه شورای اداری استان بر ضرورت برنامه ریزی بانک ها و آماده سازی کامل خودپردازهای شعب برای ارائه خدمات بانکی، خدمت رسانی دستگاه ها در سوخت، آب، برق،گازرسانی و..را یادآور شد.
ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام نوروز رصد می شود
وی همچنین نظارت ویژه بر ساخت و سازهای غیر مجاز در ایام نوروز را مورد تأکید قرار داد و گفت: ایام تعطیلات نباید فرصتی برای انجام ساخت و سازهای غیرقانونی باشد.
بهسازی معابر وفضای سبز شهری و نظارت بر حمل و نقل ها
توجه به بهسازی معابر و فضای سبز شهرها و نظارت جدی فرمانداران به حمل و نقل های درون و برون شهری در تعطیلات نوروز از دیگر تأکیدات استاندار البرز بود. مهندس طاهری پیش بینی تیم های نظارتی از سوی استانداری و اداره کل صنعت، معدن و تجارت را نیز در ایام ضروری دانست.
تحقیر دانش آموزان در مدارس ممنوع است
نماینده عالی دولت در محور دیگری مسئولان حوزه آموزش و پرورش را مورد خطاب قرار داد و گفت: هیچ دانش آموزی نباید در مدرسه تحقیر شود. وی افزود: هیچ معلمی نباید به خود این اجازه را بدهد که به جهت فقر دانش آموز او را در جمع همسالان اش تحقیر کند. استاندار البرز عنوان کرد: تنبیه دانش آموزان در مدارس ممنوع است و در صورت رویت با آن برخورد جدی خواهد شد. مهندس طاهری در ادامه 12 اردیبهشت ماه و روز معلم را فرصتی برای قدردانی از زحمات معلمانی دانست که در تلاش برای رشد دانش آموزان هستند. وی افزود: از 3 طرح برتر به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم گرامیداشت روز معلم قدردانی خواهد شد.
ضرورت توجه ویژه مسئولان فرهنگ و هنر به محتوای نمایشنامه ها/ شادی نباید به هر قیمتی باشد
استاندار البرز در حوزه فرهنگ و هنر نیز به وجود برخی خلاء ها اشاره کرد و گفت: در همایش ها و گردهمایی های فرهنگی نباید شاهد عدم رعایت شئون و موازین اسلامی باشیم. وی خطاب به مدیر ارشد فرهنگ و ارشاد اسلامی صراحتاً تصریح کرد: محتوای نگارشی نمایشنامه ها باید توسط مسئولان فرهنگ و هنر مورد بررسی قرار گیرد. سیدطاهرطاهری تصریح کرد: شادی نباید به هر قیمتی باشد، ارزشهای اسلامی باید مورد توجه مسئولان امر باشد.
ساماندهی گلزار شهدای محمدشهر در دستور کار شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
موضوع ساماندهی گلزار شهدای محمدشهر از مصوبات مهم شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که استاندارالبرز در رابطه با این مهم نیز یادآور شد: گلزار شهدای محمدشهر در زمره 3 گلزار بزرگ شهدای کشور به شمار می رود که عملیات مرمت وبازسازی آن در دستور کار قرار گرفته است. وی افزود: پیش بینی می شود این گلزار مطهر تا اواخر تابستان 93 با طراحی زیبایی رونمایی شود. استاندار البرز در بخش دیگری برنامه های راهیان نور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در سالهای گذشته شاهد آن بوده ایم که در برخی از نقاط برنامه های راهیان نور با مشکلاتی روبرو بوده است؛ از این رو در کنار کارهای فرهنگی مثبتی که این اردوهای فرهنگی دارد باید دقت ویژه ای داشت که مسائل گذشته بار دیگر تکرار نشود. درنظرگرفتن ساختمان امر به معروف و نهی از منکر در استان از دیگر تأکیدات استاندار البرز بود.
کانون بازنشستگان دستگاه ها فعال شود
مهندس طاهری همچنین بیان کرد: کلیه دستگاه های اجرایی که فاقد کانون بازنشستگی هستند باید نسبت به فعال سازی این واحد اقدام کنند و یا در صورتی که این امکان وجود ندارد با

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود