روابط عمومی ها نیازمند اعتباری ویژه هستند
سپیدارآنلاین: گروه سیاسی
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری البرز با بیان اینکه روابط عمومی کاری تشریفاتی نیست، تأکید کرد: روابط عمومی ها نیازمند اعتباری ویژه هستند.
lحمد توحیدلو در همایش مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد،ضمن تبریک و تهنیت بمناسبت برگزاری همایش فرصت های سرمایه گزاری "برد – برد" که با موفقیت وسر بلندی در مسیر آبادانی استان برگزار شد و اصحاب رسانه که با حضور فعال و هدفمند در این همایش نشان دادند که در مسیر سازندگی استان یار و یاور خدمتگزاران صادق خود هستند؛ اظهار داشت: جا دارد اینجا فرمایشات مقام معظم رهبری را در خصوص روابط عمومی یادآور شوم .... ایشان می فرمایند: "روابط عمومی های ، بخش های مختلف دولت باید فعال شوند وبا استفاده از رسانه های ملی وروزنامه ها،اقدامات مختلف را به زبانی تاثیر گذار و قابل فهم به اطلاع مردم برسانند." وی افزود: اینجانب قصد تصدیع اوقات شریف عزیزان را نداشتم اما به بهانه روز ارتباطات که در اصطلاح روز روابط عمومی نام گزاری شده چند کلامی صحبت می نمایم.
توحید لو با اشاره به فرایند شکل گیری ارتباطات انسانهای نخستین گفت: انسان از اولین روزهای خلقت احساس نیاز به برقراری ارتباط با محیط و طبیعت وبالاخص با هم نوع خود داشته و آثار و شواهد آن در تصاویر کشف شده در غار ها و سنگ ها مشهود است. وی افزود: این اولین ابزار ارتباطی انسان قلمداد می شود و هرچه این موجود با شعور به پیش میرود از ابزار بهتر با سرعت بالاتر ومتنوع تر برای برقراری ارتباط استفاده می نماید. توحیدلو با تشریح این سیر ارتباطی ادامه داد: اختراع خط و کاغذ، پیدایش صنعت چاپ، تلگراف و تلفن، اختراع رادیو ،حضور سینما ، پیدایش تلویزیون ، ارتباطات ماهواره ای و احساس نیاز به جامعه اطلاعاتی ، ورودIT با فناوری اطلاعات، اینترنت و شبکه های بزرگ اجتماعی در دهکده جهانی سیر تکاملی ارتباطات را به منظور تسهیل این ارتباط تکمیل کرد. توحیدلو تاریخ پیدایش روابط عمومی را نیز مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: روابط عمومی از سال 1903 تا 1919 به واسطه مقالات و گزارشات روزنامه ها در آمریکا پایه ریزی شد و تا کنون 472 تعریف از بزرگان این علم ثبت و ضبط شده که حتی در حال حاضر نیز به یک اجماع در خصوص تعاریف ارائه شده نرسیده اند.
روابط عمومی کاری تشریفاتی