21 خرداد 1393
شماره خبر: 123698

جانمایی محل تصفیه‌خانه فاضلاب نظرآباد نهایی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

جانمایی محل تصفیه‌خانه فاضلاب نظرآباد نهایی شد


فرماندار نظرآباد برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت منابع آب این شهرستان را تشریح کرد و گفت: جانمایی محل تصفیه‌ خانه فاضلاب نظرآباد نهایی شد.
شهریار آقایی، در جلسه‌ای فوق‌ العاده که به منظور بررسی و مدیریت منابع آب در شهرستان نظرآباد، با حضور معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان البرز و معاون بهره‌ برداری این شرکت در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مدیریت استان البرز و شهرستان نظرآباد موضوع آب است. وی افزود: با توجه به ذخایر موجود و میزان بارندگی‌ها و نعمات آسمانی، اگر توجه ویژه‌ای به این حوزه نداشته باشیم، به طور قطع در سال‌های آینده با مشکلات جدی کمبود آب مواجه خواهیم بود. آقایی خاطرنشان کرد: به همین دلیل طی ماه‌های اخیر چندین جلسه فوق‌ العاده برگزار و با دعوت مدیریت ارشد آبفای استان البرز پیرامون این حوزه تصمیم‌های خوبی اتخاذ شده است.
فرماندار نظرآباد گفت: یکی از برنامه‌های ویژه‌ای که در دست اجرا داریم، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب نظرآباد است که مقدمات کار از جمله مطالعات کارشناسی به طور کامل انجام شده است. آقایی ادامه داد: با توجه به اینکه بحران آب در شهرستان نظرآباد جدی است، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان با هدف استحصال آب فاضلاب شهری به طور ویژه پیگیری می‌شود. وی یادآور شد: برای احداث این تصفیه‌خانه مقدماتی لازم از جمله کار کارشناسی دقیق و علمی و همچنین فراهم‌سازی زیرساخت‌هایی مورد نیاز بوده که انجام شده است. فرماندار نظرآباد افزود: به عنوان نمونه محل احداث تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان به طور کامل پیش‌بینی و جانمایی شده است. وی گفت: پیش‌ از این پنج محل به دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله اداره محیط زیست شهرستان نظرآباد پیشنهاد شده بود که به دلایل زیست محیطی مورد تایید قرار نگرفت. فرماندار نظرآباد خاطرنشان کرد: به همین دلیل شخصاً از چند محل بازدید کرده و در نهایت ششمین نقطه مورد تایید محیط زیست قرار گرفت و در صورت نهایی شدن طرح‌هایی که در دست انجام داریم، تصفیه‌خانه فاضلاب نظرآباد در این محل احداث می‌شود. آقایی افزود: به طور قطع در صورت احداث فاضلاب نظرآباد و استحصال آب فاضلاب در این شهرستان، می‌توانیم آب مورد نیاز کشاورزی را به طور کامل تأمین کرده و این امر کشاورزی نظرآباد را متحول می‌کند. آقایی تصریح کرد: پیش بینی کارشناسان این است که احداث این تصفیه‌خانه حدود 110 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که منابع شهرستانی موجود جوابگوی این نیاز نیست، بنابراین باید با مشارکت بخش خصوصی اقدامات لازم برای اجرای طرح فوق انجام شود. وی افزود: چند سرمایه‌گذار آمادگی خود را برای مشارکت در این طرح اعلام کرده‌اند که پیشنهادهای آنها در دست بررسی است و در صورت عقد قرارداد، کار به صورت جدی آغاز می‌شود. فرماندار نظرآباد در پایان گفت: فرمانداری نظرآباد ضمن دعوت از بخش خصوصی، اعلام کرده که از هرگونه همکاری سرمایه‌گذاران برای احداث و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب نظرآباد به طور ویژه و جدی حمایت می‌کند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود