26 خرداد 1393
شماره خبر: 124005

بازدید فرماندار ساوجبلاغ از روستای سیرود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بازدید فرماندار ساوجبلاغ از روستای سیرود


فرماندار ساوجبلاغ به همراه معاونین عمرانی، برنامه ریزی و اداری مالی بخشدار چندار و معاون فنی اداره کل محیط زیست استان البرز از روستای زیبا و سر سبز سیرود در بخش چندار بازدید کرد.
ابوالقاسم پالیز گیر در جمع مردم روستای سیرود از این روستا به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری استان البرز در ساوجبلاغ ذکر کرد و گفت : طبیعت بکر و زیبای این روستا که از شگفتی بسیار زیادی برخوردار است باید حفظ شود. وی گفت به برکت جمهوری اسلامی علیرغم صعب العبور بودن جاده خدمات تلفن، برق، آب سالم بهداشتی ، تلفن همراه در این روستا دائر است . فرماندار ساوجبلاغ افزود از سال گذشته کار ساخت جاده برای این روستا آغاز شده و آسفالت این جاده کوهستانی 18 کیلومتری از خواسته های اساسی شورای اسلامی روستا و اهالی است و ما هم تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن آن انجام می دهیم. وی گفت: معاون فنی مدیر کل محیط زیست استان البرز در خصوص استقرار پاسگاه محیط بانی در این منطقه پیشنهادی را ارائه دادند که برای حفظ محیط زیست و گونه های جانوری این منطقه ضروری است. پالیز گیر در خاتمه از روستای تاریخی سیرود دیدن کرد واز بخشدار چندار خواست درخواست های اهالی را تا حصول نتیجه پیگیری نماید. روستای سیرود در 18 کیلو متری روستای ولیان در بخش چندار قرار دارد و گونه های مختلف جانوری در زیست گاه طبیعی آن زندگی می کنند. روستای سیرود دارای جاده شوسه درجه یک شنی می باشد و این جاده مشکلات حمل و نقل روستا را برای تمام ایام سال مرتفع نمی کند.چون در فصول سرد سال به علت کوهستانی بودن و ریزش برف فراوان جاده بطور متناوب بسته شده وساکنین را دچار دردسر میکند.
دارای یک باب مسجد بوده که با معماری قدیمی روستا ساخته شده است .اگر چه کوچک است ولی زیبا و دلنواز است.وخوشتختانه میراث فرهنگی اجازه تخریب انرا نمی دهد.
این روستا دارای یک دستگاه انتن تلفن همراه و تلفن راه دور یا BTS بوده که در اسفند 87 مورد بهره برداری قرار گرفته است و همزمان از طریق همان اپراتور همراه اول ارتباط تلفن راه دور برای روستا تامین شده است و هر خانه برای خود خطی مجزا باکد 0262 دارد.و روستا از این نظر مشکلی ندارد.ولی چند سالی بود که تنها یک خط ارتباطی مشترک برای روستا وجود داشت که مشکل ارتباطی مردم را مرتفع نمی کرد و همیشه با ایراد روبرو بود. روستا دارای برق منطقه ای" اب لوله کشی"حمام عمومی" پایگاه بسیج و دکل انتن تلویزیونی می باشد.البته برق روستا تا قبل از برق منطقه ای (حدود 10 سال قبل) از برق ژنراتوری استفاده میکرد و ژنراتور شبها روشن وروزها خاموش بود و مردم فقط از روشنایی ان استفاده میکردند یا تلویزیون نگاه میکردند.در روستا به علت ارتفاع زیاد بدون دکل انتن تلویزیونی امواج تلویزیونی قابل دریافت بود.ومردم شبها تلویزیون تماشا می کردند. اما در گذشته نچندان دور روستا دارای اسیاب ابی و مدرسه ابتدایی و راهنمایی و کتابخانه عمومی به مساحت حدودا 100 متر بود که متاسفانه بتدریج بر اثر سهل انگاری ویران شدند.چون متولی خاصی نداشت. والان حتی یک دانش اموز هم ندارد. روستای سیرود دهی است جزء دهستان برغان بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود