2 تیر 1393
شماره خبر: 124541

آب کرج جیره بندی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

آب کرج جیره بندی می شود


فرماندار کرج با اعلام وضعیت نامناسب منابع آبی، از جیره بندی آب در کلانشهر کرج خبرداد.
محمد تقی ایرانی در نشست ویژه با مدیرعامل آبفای استان البرز و مدیران شهری کرج افزود: کاهش آب سدهای سدهای طالقان و کرج به عنوان پیامدهای خشکسالی، منجربه اتخاذ تمهیدات ویژه در کرج شده است. وی با تاکید بر مدیریت مناسب ذخایر موجود آب،ادامه داد: علاوه بر خشکسالی ، کاهش سهمیه آب کرج از سد طالقان از سوی سازمان آب منطقه ای تهران، سبب تشدید کم آبی در چهارمین کلانشهر کشور شده است. وی گفت: اکنون نیز عملیات ساخت ایستگاه پمپاژ جدید آب در کرج در دست اقدام است اما تا زمان بهره برداری از این ایستگاه ، شرکت آب و فاضلاب استان البرز باید حداکثر تا 24 ساعت آینده برنامه نوبت بندی آب درکرج را اجرا کند. فرماندار کرج با هشدار نسبت به کاهش سهیمه آب انتقالی از سد طالقان که سال گذشته یک هزار و 100 لیتر بر ثانیه بود و امسال به 800 لیتر بر ثانیه کاهش یافته از وزارت نیرو خواست هرچه سریعتر کمیته ای برای تثبیت ذخیره آب کرج بر مبنای مشابه سال گذشته اقدام کند.
آب مشترکان پر مصرف کرج قطع می شود
وی از مردم خواست برای عبوراز مشکل کم آبی در مصرف آب صرفه جویی کنند. فرماندار کرج خاطرنشان کرد: فضای سبز و پارکها نیز با آب خام و درنیمه شب باید آبیاری شود.
ایرانی به صاحبان اماکن پر مصرف نیز تذکر داد در صورت مصرف بی رویه آب از طریق آبفا نسبت به قطع آب مشترکان پر مصرف اقدام می شود. دراین جلسه مقررشد مناطق رجایی شهر، کمالشهر، حسن آباد و عظیمیه کرج حداکثر چهارساعت در شبانه روز با اطلاع قبلی دچار قطعی شوند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود