21 تیر 1393
شماره خبر: 125669

مواد مخدر مهمترین تهدید برای جامعه است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مواد مخدر مهمترین تهدید برای جامعه است


فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در سخنان قبل از خطبه این هفته در جمع نمازگزاران جمعه ساوجبلاغ درباره آثار زیان بارقاچاق کالا و مصرف مواد مخدر و اعتیاد و حساس نمودن جامعه نسبت به مصرف این ماده خانمانسوز پنهان ، فعالیتهای فرهنگی پیشگیری را مقدم برفعالیتهای درمانی عنوان کرد.
ابوالقاسم پالیز گیر با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یک مسأله تهدید کننده برای جامعه است بر آموزش و آگاه سازی افراد در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر تأکید کرد.
وی : با اشاره به افزایش درصد جرائم ارتکابی (ازجمله سرقت) ناشی ازمصرف مواد مخدر ، اظهارداشت: امروز مبارزه با مواد مخدر و نجات دادن جوانان و نوجوانان ازگرفتارشدن دردام این پدیده شوم ، یک جهاد مقدس تلقی می گردد. وی درادامه با ارائه آماری ازمناطق آلوده، تعداد قاچاقچیان عمده و خرده فروش مواد مخدر ، تعداد معتادین، مقدار کشفیات و انواع مواد مخدر مصرفی درشهرستان و تلاشهای پیشگیرانه و مقابله ای صورت گرفته در سال 93 راتشریح کرد. فرماندار و رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان از اجرای 20مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده وجرم خیز در شهرستان خبر داد و گفت: 340/51کیلوگرم در مقایسه با 4 ماهه سال 92دوازده کیلو وسی چهار گرم افزایش کشفیات مواد مخدر را در شهرستان داشته ایم. او با قدردانی از شجاعت پلیس درمبارزه با مواد مخدر وعزیزان بیشماری که در راه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسیده اند افزود: در 4 ماهه امسال 3باند از سودا گران مرگ شناسایی و دستگیر شدند. وی افزود: جمع آوری معتادان تابلو و کارتن خواب هم در دستور کار ما بوده و تعداد 495 نفر از این افراد دستگیر و برای درمان تحویل کمپ های ترک اعتیاد شده اند. فرماندار ساوجبلاغ نقش خانواده را در پیشگیری از این معضل اجتماعی بی بدیل و مهم توصیف کرد و افزود: خانواده می تواند نقشی اساسی در راستای جلوگیری از شیوع اعتیاد ایفا کند زیرا همسویی و شناخت خانواده از فرزند یا عضو این مجموعه عاملی در راه پیشگیری و نجات از دام اعتیاد است پالیز گیر در ادامه سخنان خود در خصوص آسیب های قاچاق کالا در جامعه گفت : قاچاق عامل تخریب اقتصاد و فرهنگ در جامعه است و به توسعه اقتصاد نیز آسیب می رساند وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا آثار سوء پنهان و آشکار بسیاری برای اقتصاد کشور دارد گفت: پدیده قاچاق در حوزه های مختلف اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی و امنیتی نیز مشکل آفرین است. فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه تقویت تولید و حمایت از کار و سرمایه گذاری در کشور مستلزم مبارزه قاطع با قاچاق کالاست، گفت: وجود پدیده قاچاق کالا یکی از موانع اصلی گسترش تولید ملی و تحقق حماسه اقتصادی است. وی افزود: در کنار اقدامات سخت افزاری، برنامه های نرم افزاری، بسترسازی فرهنگی و ایجاد زمینه اشتغال پایدار لازمه مبارزه با قاچاق است. فرماندارساوجبلاغ تصریح کرد: باید افراد جامعه با آسیب های قاچاق و مبارزه با آن آشنا شوند و یک فرهنگ سازی در بین آنها انجام شود تا دیگر از کالاهای قاچاق استفاده نکنند و با معضلات آن در جامعه آشنا شوند. پالیز گیر، با بیان اینکه در کشورمان قاچاق کالا بزرگترین خطری است که بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی کشورمان را تهدید می‌کند، گفت: امنیت اجتماعی و اقتصادی مهم‌ترین عامل بسترساز رشد و توسعه در هر جامعه است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود