24 تیر 1393
شماره خبر: 125951

ارتقاء ضریب سلامت امنیت غذایی استان البرز در دستور کار اداره کل امور اجتماعی استانداری

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ارتقاء ضریب سلامت امنیت غذایی استان البرز در دستور کار اداره کل امور اجتماعی استانداری


مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز فعال شدن کارگروه «سلامت و امنیت غذایی» را مهمترین برنامه های این اداره کل برشمرد و بر ضرورت همکاری کلیه دستگاه ها تأکید کرد.
حمید رضا عسگری با بیان این مطلب در «اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذا» در استان اظهار داشت: فلسفه وجودی این کارگروه حفظ محیط زیست و بهداشت محیطی و سلامت مردم است.
ساماندهی روز بازارهای استان و نظارت بر آبیاری مزارع کشاورزی
وی افزود: در این راستا یکی از برنامه های این کارگروه "ساماندهی روزبازارهای استان ظرف یک ماه " است که به عنوان نخستین مصوبه در دستور کار قرار می گیرد.
عسگری همچنین ایجاد زیرساخت های آبفا در شهر جدید هشتگرد، نظارت بر فرایند آبیاری مزارع کشاورزی و را از جمله اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت محیط و امنیت غذا از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد. از دیگر مصوبات این کارگروه الزام حضور مدیران کل در جلسه یا اعزام نماینده تام الاختیار آگاه به مباحث بود. پیگیری قضایی روند برخورد با خاطیان در خصوص آبیاری زمین کشاورزی با آب فاضلاب، پیگیری جدی جهت نمونه برداری از آب شرب توسط معاونت شبکه بهداشت و محیط زیست در زمان بندی مشخص و ارائه گزارش به کارگروه ، مکاتبه با بخشداری ها جهت رسیدگی و پوشش آبفای روستایی جهت تأمین سلامت آب، نظارت بر عرضه مایحتاج عمومی مردم و.. نیز دیگر مصوبات این جلسه به شمار می رفت. عسگری مورودی در پایان اظهار امیدواری کرد: با فعال شدن "کارگروه سلامت و امنیت غذایی " استان، سیاست های بهداشت و سلامت، با همکاری و هماهنگی دستگاه ها عملیاتی شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود