2 مرداد 1393
شماره خبر: 126429

توسعه البرز با اعتبارات دولتی به نتیجه نمی رسد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

توسعه البرز با اعتبارات دولتی به نتیجه نمی رسد


نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرعت مهاجرت و توسعه استان البرز با سرعت زیر ساخت های همسو نیست، گفت: با اعتبارات دولتی توسعه استان البرز به نتیجه نمی رسد.
محمد جواد کولیوند در نشست هم اندیشی که با حضور وزیر بهداشت پس از بازدید از چند مرکز درمانی کرج در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درماتی استان البرز برگزار شد اظهار داشت: سرعت مهاجرت و توسعه در استان البرز با سرعت زیرساخت ها همخوانی ندارد و مسئولان با پدیده ای مواجه هستند که هرچه در تلاش برای توسعه می باشند با اعتبارات دولتی به نتیجه نمی رسند. وی ادامه داد: کمبودهای موجود بخش بهداشت و درمان در استان البرز به علاوه وضعیت سرانه ها و فرسودگی بیمارستان ها مسئولان را برای برنامه ریزی جدی برای مدیریت وضع موجود مصمم می کند. نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس از هیچ کمکی به علوم پزشکی دریغ نخواهد کرد، اظهار داشت: انتظار می رود تلاش شود در فرمول های وزارت بهداشت بخش خصوصی و بخش دولتی هر دو منتفع شوند و هچنین شاهد سرعت دادن به صدور مجوزها در بخش های درمانی باشیم. کولیوند با اشاره به وضعیت درمانی در شهرستان فردیس گفت: حدود چهار سال است بیمارستان فردیس به دلیل عدم تخصیص اعتبار عملیات احداث آن با مشکل مواجه شده است و امید می رود با مساعدت مسئولان ارشد بهداشت این امر به زودی رفع شود.
نبود زیرساخت های درمانی در مسکن مهر مشکل ساز است
همچنین عزیز اکبریان دیگر نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد وزارت بهداشت، گفت: وزارت بهداشت یکی از وزارت خانه های فعال از نظر مجلس است و با وجود اینکه بیشترین مشکل کشور در بخش بهداشت و درمان به چشم می خورد، نمایندگان مجلس با وجود تیم وزارت بهداشت کمترین دغدغه را در این حوزه دارند. وی نیز بر فراهم نبودن زیر ساخت ها در استان البرز تاکید کرد و اظهار داشت: تلاش های فراوانی در این حوزه از سوی مسئولان امر انجام می شود اما متاسفانه به دلیل رشد مهاجرت همیشه عقب بوده و با مشکل مواجه هستیم. نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص وضعیت بخش درمان در مسکن مهر نیز گفت: در حال حاضر حدود 20 درصد این مجتمع ها ساکن دارد و متاسفانه یکی درمانگاه کوچک نیز در این بخش وجود نداشته و این امر در آینده مشکل ساز خواهد شد. اکبریان در پایان با تاکید بر تدبیر برای جبران عقب ماندگی های البرز، تصریح کرد: استان البرز نباید با هیچ استانی مقایسه شود و به دلیل نزدیکی به پایتخت و رشد مهاجرت باید نگاه ویژه این به البرز باشد. استاندار البرز نیز در سخنان کوتاه خود با اشاره به رشد استاندار جمعیت و مهاجرت، گفت: استان البرز سالانه سه و چهار دهم رشد جمعیت دارد که چند برابر رشد طبیعی جمعیت و مهاجرت است. سید حمید طهایی اظهار داشت: اعتبارات استان البرز بر اساس رشد طبیعی جمعیت توزیع می شود در حالی که شرایط در استان البرز ویژه است و مسئولان ارشد بایداهتمام ویژه برای توسعه استان البرز داشته باشند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود