16 مهر 1391
شماره خبر: 12775

برگزاری رقابتهای ملی مهارت در البرز بیانگر توانمندی های استان است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

برگزاری رقابتهای ملی مهارت در البرز بیانگر توانمندی های استان است

سپیدارآنلاین: معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز گفت: برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در البرز بیانگر توانمندیهای مهارتی این استان است .
ناصر رجبی در آیین افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در کرج افزود: میزبانی و حضور پررنگ دست اندرکاران این رقابتها در ادارات کل فنی و حرفه ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز و نیز مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور در کرج از جمله توانمندی های استان به شمار می رود. وی اضافه کرد: ارتقای استانداردهای مهارتی کشور و تعیین جوانان ماهر برای مسابقات جهانی از دیگر اهداف برگزاری این دوره از رقابت ها است که براساس برنامه ریزی های اعلام شده به نحو احسن اجرا خواهد شد.
رجبی بیان داشت: نخستین دوره از المپیاد جهانی مهارت در کشور اسپانیا و چهل و یکمین آن سال 2011 میلادی در انگلستان برگزار شد و چهل و دومین دوره این مسابقات سال 2013 میلادی در کشور آلمان برگزار خواهد شد . وی یادآورشد: در رقابت های جهانی مهارت لندن که شرکت کنندگان 51 کشور حضور داشتند ، ایران رتبه ششم جهان را کسب کرد و نسبت به دوره ماقبل که در کانادا برگزار شد 10پله صعود داشتیم . رجبی گفت : با توجه به برنامه های در دست اجرا در زمینه آماده سازی شرکت کنندگان استانهای کشور در این دوره از رقابتها انتظار می رود با توکل بر خداوند و خود باوری جوانان ایران اسلامی بتوانیم در مسابقات جهانی مهارت در آلمان در رتبه های برتر بین اول تا سوم جهان قرار گیریم . وی افزود: استان البرز و کرج که بنام ایران کوچک از طرف مقام معظم رهبری لقب گرفته است، تنوع فرهنگی و قومیت های مختلف ایران را در بر دارد که اکنون بر اساس ارائه آمارها حدود 83 درصد جمعیت استان را مهاجرین تشکیل می دهند. وی بیان داشت : نزدیکی به پایتخت، وجود 400 نخبه شناسایی شده ، 100 هزار دانشجو و 500 هزار بسیجی از دیگر شاخصه های توانمندی استان البرز محسوب می شود. در آیین افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت که عصر امروز شنبه در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد ، حدود دو هزار نفر از کارآموزان مهارتی استانهای کشور و مسوولان مرتبط فنی و حرفه ای و استان البرز شرکت داشتند .





منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود