12 شهریور 1393
شماره خبر: 128572

انتخابات هئیت رئیسه شورای شهر نظرآباد امروز برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

انتخابات هئیت رئیسه شورای شهر نظرآباد امروز برگزار می شود


فرماندار شهرستان نظرآباد با اشاره به برگزاری انتخابات هئیت رئیسه شورای شهرهای نظرآباد و تنکمان گفت: حضور اصحاب رسانه موجب شفاف شدن انتخابات هيئت رئيسه شوراها مي‌شود.
شهريار آقايي در آستانه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای شهرهای نظرآباد و تنکمان در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش و اهميت شوراهاي اسلامي شهر و روستا در مديريت شهري گفت: اعضاي شوراها با راي مستقيم مردم انتخاب شده و بايد با همدلي و همفکري شرايط افزايش خدمت‌رساني به مردم را فراهم کنند. وی درباره شرایط برگزاری انتخابات گفت: براساس قانون تعيين هيئت رئيسه شوراها بايد در يک جلسه رسمي و علني و با راي اکثريت اعضا باشد. وي افزود: تاکيد قانون‌گذار بر علني بودن انتخابات به اين دليل است که مردم بدانند اعضاي هيئت رئيسه شوراها بر اساس چه فرايندي و چگونه انتخاب مي‌شوند، بنابراين بايد انتخابات هيئت رئيسه شوراهاي اين دو شهر با حضور اصحاب رسانه برگزار شود. آقایی با تاکيد بر اينکه اعضاي شوراهاي اسلامي در انتخاب خود آزاد و مستقل هستند، گفت: حضور اصحاب رسانه موجب شفاف شدن انتخابات هيئت رئيسه شوراها مي‌شود. آقايي تصريح کرد: اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا داراي شخصيت حقوقي مستقلي هستند و به طور قطع آراي آنها مورد احترام همه قرار دارد.
حضور اصحاب رسانه انتخابات را شفاف می کند
وي با اشاره به اینکه بر اساس قانون جلسات شوراها بايد علني باشد، مگر در موارد خاص و آنهم با راي اکثريت اعضا يک جلسه به طور ويژه غير علني تشکيل مي‌شود، یادآور شد: بنابراين در روز راي گيري براي انتخاب هيئت رئيسه شوراها نيز بايد جلسه به صورت علني برگزار شود. آقايي با بیان اینکه بارها تاکید کرده ام، اعضاي شوراها داراي شخصيت حقوقي مستقل هستند، گفت: در دولت تدبير و اميد تحت هيچ عنواني اجازه دخالت در امور شوراها و تاثيرگذاري بيروني بر آراي اعضا داده نمي‌شود و آنها در تصميم‌گيري براي اموري که قانون بر عهده شوراها گذاشته است، مستقل هستند. وي گفت: از سوي ديگر آراي اکثريت شوراها که مطابق قانون بوده و برآمده از نظرات مستقل آنها است، به طور قطع مورد تاييد فرمانداري نيز خواهد بود. وي تاکيد کرد: بنابراين انتظار داريم که اعضاي شوراي اسلامي شهرهاي نظرآباد و تنکمان در سالي که رهبري عظيم‌الشان انقلاب آن را تحت عنوان سال اقتصاد، فرهنگ، با عزم ملي و مديريت جهادي نامگذاري فرمودند، با تلاش بيشتر و حفظ وحدت شرايط توسعه و پيشرفت شهرستان نظرآباد را فراهم سازند. انتخابات هيئت رئيسه جديد شوراهاي اسلامي شهرهاي نظرآباد و تنکمان چهارشنبه دوازدهم شهريور ماه برگزار مي‌شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود