17 مهر 1391
شماره خبر: 12860

نشست خبری مدیر کل استاندارد البرز به مناسبت هفته استاندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

 نشست خبری مدیر کل استاندارد البرز به مناسبت هفته استاندارد

سپیدار آنلاین: احد معینی مسئول روابط عمومی اداره کل استاندار البرز از برگزاری نشست خبری مدیر کل استاندارد البرز به مناسبت هفته استاندارد خبر داد.
علی سعادتی مدیر کل استاندارد در نشست خبری که با حضور اصحاب محترم رسانه به مناسبت هفته استاندارد برگزار گردید از صدور 107 مجوز استاندارد خبر داد و گفت: صدور این تعداد مجوز در حالی انجام شده که تعهد امسال این اداره کل صدور 107 مجوز است که طی شش ماه محقق شد. وی اظهار داشت: در این مدت همچنین 170 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان البرز صادر شده که با توجه به تعهد صدور 89 پروانه تا پایان سال جاری ، در این بخش 372 درصد رشد داشته ایم . سعادتی بیان داشت: یک هزار و 139 مورد نمونه برداری و 342 مورد بازدید فنی از واحدهای تولیدی و 38 مورد بازرسی از موسسه و تاسیسات گاز پرکنی استان از دیگر فعالیت های این اداره کل در شش ماهه نخست سال جاری بود.
وی گفت: امسال همچنین یازده پروانه استاندارد از سوی این اداره کل به دلیل عدم رعایت استاندارهای مربوطه تعلیق شده و 67 مورد پروانه استاندارد واحدهای تولیدی استان نیز به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم برای تولید کالا باطل شده است. مدیر کل استاندارد البرز، توقیف 42 مورد کالای غیر استاندارد و رسیدگی به 43 فقره شکایات مردمی مطروحه را از دیگر فعالیت های اداره کل استاندارد البرز در شش ماهه نخست سال جاری است. سعادتی یادآورشد: استان البرز سال گذشته جایگاه سوم را در نظام پیشنهادات و پاسخگویی به شکایات در بین ادارات کل استاندارد سایر استانهای کشور کسب کرد. وی اظهار داشت: به منظور رعایت استانداردهای اجباری ، اکنون اجرای استاندارد ایمنی آسانسورها، اتوکلاوهای بیمارستانی ، شهر بازی ها و بازرسی از مراکز عرضه طلا و کنترل ترازو و باسکول های سنگین توسط کارشناسان این اداره کل در حال انجام است. وی یادآور شد: سال گذشته دراجرای طرح طاها بیش از 826 نمونه کالا از سطح بازار این استان خریداری و بررسی شد که از این میزان 2/32 درصد دربخش برق ، الکترونیک و مهندسی پزشکی ، 6/5 درصد دربخش پلیمر و شیمی ، 8/38 درصد در بخش غذایی و کشاورزی ، 3/15 درصد دربخش مکانیک خودرو ، اوزان و مقیاس ها ، 3/6 درصد دربخش نساجی ، سلولزی و بسته بندی و 4/6 درصد دربخش فرآورده های ساختمانی بود. وی گفت: به منظور افزایش خدمات و بررسی استاندارد کالاها ، 9 آزمایشگاه در زمینه های مختلف از جمله لوازم التحریر ، روغن موتور ،شیمی ، بسته بندی ، اسباب بازی ، شیر آلات ، اجاق گاز و کوانتومتری در این اداره کل راه اندازی و تجهیز شد که این آزمایشگاه ها درکنار 72 آزمایشگاه بخش خصوصی همکار با این ادره کل فعالیت می کنند. از 17 تا 23 مهر ماه سال جاری هفته استاندارد نامگذاری شده است.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود