15 شهریور 1393
شماره خبر: 128700

کانون گرم خانواده ها در معرض تهدید جدی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

کانون گرم خانواده ها در معرض تهدید جدی


نماینده مردم کرج در خانه ملت با تقدیر از توجه سازمان آرامستان ها به نشاط اجتماعی و سلامت روان کارکنان اظهار داشت: متاسفانه در سایه کم توجهی به پیشروی فضای مجازی در حریم خصوصی و زندگی شخصی افراد، کانون گرم و صمیمی خانواده ها در معرض تهدید جدی قرار گرفته است و شاهد یخ زدگی روابط اجتماعی هستیم.
سازمان آرامستان های شهرداری کرج همزمان با ایام فرخنده دهه کرامت - از ولادت حضرت معصومه زهرا (س) تا ولادت شمس الشموس امام رضا (ع) – نسبت به تدارک جشنی باشکوه اقدام کرد و شبی رویایی و خاطره انگیز را برای پرسنل و کارگران زحمتکش این نهاد رقم زد. هنرمایی یوسف کرمی مقلد صدای هنرمندان و اجرای زنده و بسیار زیبای محمد علیزاده خواننده موسیقی پاپ کشورمان و اجرای متفاوت گروه موسیقی دستان گویا بر شیرینی و حلاوت این جشن افزود و همچنین در میانه های برنامه، شاهد برگزاری مراسم قرعه کشی و اهدای جوایز نفیس به پانزده نفر از حاضرین در جشن بودیم. همچنین در حاشیه مراسم از متقاضیان دریافت تسهیلات سفر به مشهد مقدس نام نویسی به عمل آمد و در پایان نیز از مهمانان به صرف شام و میوه و شیرینی پذیرایی به عمل آمد. مریم قهرمانی صارم، فاطمه اسکندری، میرابراهیم صدیق، امیرحسام عباسی، مصطفی سعیدی، حمیدرضا ابوالحسنی و علی حاج کاظم از اعضای شورای شهر کرج نیز در جشن مذکور حاضر بودند و در شادی شبانه کارکنان سازمان آرامستانها در یکی از ایام دهه کرامت سهیم شدند. در ابتدای این مراسم، عضو مجلس شورای اسلامی به دعوت مجری جشن که از مجریان صدا و سیمای البرز بود، در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و محور سخنانش را پیرامون کانون خانواده و فضای مجازی قرار داد. "محمدجواد کولیوند" تصریح کرد: مشی نظام اسلامی برگرفته از قرآن و رهنمودهای پیامبر اخلاق و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) است و مادامی که به ارزش های قرآنی و اسلامی چنگ بزنیم، فتح قله های رفیع پیشرفت و عزت یکی پس از دیگری پیش روی ما خواهد بود. وی افزود: آنچه پیامبر اعظم اسلام برای ما به یادگار گذاشت، قرآن و عترت بود که متاسفانه برخی به صورت جاهلانه در تلاش برای فاصله انداختن میان این دو هستند اما آیا برای مثال در قرآن کریم اشاره به تعداد رکعت های نماز صبح شده است ؟ و اگر تفسیرهای عالی پیامبران و امامان معصوم از آیات روح بخش قرآن کریم نبود، چگونه قادر به تشخیص راه از بیراهه بودیم؟ کولیوند گفت: در عصر کنونی جوامع انسانی با فاصله گرفتن از معنویت و اخلاقیات به سمت علم بدون تعهد در حال حرکت هستند و اینکه چه بر سر بشریت خواهد آمد، رفته رفته به سوالی برای مراکز دینی و تحقیقاتی تبدیل شده و بر نگرانی کارشناسان افزوده است.
نگرانی از نفوذ روز افزون اینترنت به درون خانواده ها
عضو خانه ملت نفوذ روز افزون اینترنت به درون خانواده ها را نگران کننده توصیف کرد و اذعان داشت: البته نیاز بشریت به پیشرفت و دستیابی به فنون جدید بر کسی پوشیده نیست و قطعا فضای مجازی یکی از دروازه های پیشرفت و توسعه است اما اینکه چگونه و تحت چه شرایطی از ابزارهای جدید بهره جوییم، جای سوال است و اکنون ماهواره و اینترنت شب و روز را بر برخی جوانان ما حرام کرده است. کولیوند گفت: اینترنت حتی در خانه من که نماینده مجلس هستیم نفوذ کرده و بنده به اعضای خانواده ام گفته ام که چگونه، در چه ساعاتی و تحت چه شرایطی امکان استفاده از اینترنت را دارند، متاسفانه برخی آزادی را با بی بند و باری اشتباه می گیرند و تصور می کنند اگر بچه ها را به حال خودشان رها کنیم، معنای این روشنفکری است حال آنکه این طور نیست و خیانتی بزرگ محسوب می شود؟ وی با طرح این پرسش که به کجا چنین شتابان؟ خطاب به برنامه ریزان فرهنگی اذعان داشت: اکنون بیش از ده ها سایت فارسی زبان از فراسوی مرزها برای جوانان ایرانی تولید محتوا می کنند که عمدتا بر آزادی های نامشروع و عدم پایبندی به ارزش های خانوادگی تاکید دارند؛ سوال بنده از مسئولان فرهنگی این است که در برابر این شبیخون فرهنگی چه کرده اند و چرا تعداد جوانانی که پا بر روی خطوط قرمز می گذارند، هر روز بیشتر از دیروز می شود. کولیوند ادامه داد: اگر منحرفین خارج نشین دلشان برای ملت و دولت می سوخت، اکنون که در حال گذر از گردنه های سخت تحریم و شرایط پیچیده اقتصادی هستیم، به جبهه ملت می پیوستند و برای مقابله با قدرت های اسکتباری و توطئه های دشمنان در سنگر ملت به ایستادگی می پرداختند.
سازمان آرامستانها روند شتابانی به خود گرفته است
وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت در فضای آرامستان ها اشاره و بیان کرد: به حمد الهی اکنون فضای خدمت در سازمان آرامستانها روند شتابانی به خود گرفته و شاهد کارهای خوبی هستیم که تدارک این جشن و چند جشن قبلی که بنده توفیق حضور در آنها را داشتم، از جمله آن است. جامعه به چنین فضاهای شاد و مفرحی نیاز دارد و تقویت کننده کانون گرم و صمیمی خانواده ها می باشد. کولیوند اظهار کرد: در پایان از برادر گرامی آقای اسکندری و کلیه همکاران ایشان در سازمان آرامستانها که متحمل زحمات زیادی می شوند، تقدیر و تشکر می کنم و توفیق روز افزون عزیزان را از درگاه باری تعالی مسئلت دارم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود