15 شهریور 1393
شماره خبر: 128748

حاصل سرشماری عمومی کشاورزی 93؛ اطلاعات پایه ای و ساختاری در بخش کشاورزی است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

حاصل سرشماری عمومی کشاورزی 93؛ اطلاعات پایه ای و ساختاری در بخش کشاورزی است


قائم مقام اجرایی ستاد سر شماری کشاورزی استان البرز حاصل این سرشماری را سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی طرح های توسعه کشاورزی عنوان کرد و افزود: از سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات مطلوبی در زمینه اطلاعات پایه ای و ساختار بخش کشاورزی حاصل می شود.
علی تیرداد با بیان این مطلب در دومین جلسه ستاد سرشماری کشاورزی 93 ویژه معاونین فنی و کارشناسان و مدرسین شهرستان‌های تابعه استان اظهار داشت: اطلاعات حاصل از سرشماري عمومي کشاورزي به صورت محرمانه است و در اختیار هیچ سازمانی از جمله سازمان ثبت اسناد و اداره مالیات قرار نمی گیرد و اين اطلاعات در سطح جزء و هر واحد بهره برداري کاملا محرمانه است و تنها به صورت کلان بررسي مي‌شود. وی از آغاز عملیات میدانی این طرح از پنجم مهرماه سال ‌جاری در استان و همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: عملیات میدانی سرشماری به مدت 40 روز طول خواهد کشید و طی آن مامورین سرشماری در این مدت به تمامی بهره‌برداران کشاورزی مراجعه کرده و اطلاعات بهره‌برداری آنها را جمع‌آوری می‌کنند. تیرداد افزود: باید در بازه زمانی کار سرشماری به نحو احسن به پایان برسد؛ بر اساس برنامه ریزی های انجام شده آمارگیران در یک روز کاری 22 تا پرسشنامه را پر خواهند کرد. معاون مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری البرز تاکید کرد: برای اولین بار در سرشماری مذکور فرم‌های کاغذی حذف شده و از رایانه قابل حمل (تبلت) برای ثبت اطلاعات استفاده می‌شود و استفاده از این فناوری جدید تاثیر بسزایی در دقت اطلاعات،سرعت در استخراج و انتشار نتایج سرشماری خواهد داشت. تیرداد افزود: مشارکت عوامل دست اندر کار در سطح استان را طبق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شامل رده های ستادی و مامورین و کارشناسان نقشه و آی تی و راننده است.
دو شهرستان سازمان اجرایی اختصاصی ندارد
وی خاطرنشان کرد: در طول مدت سرشماری در سطح استان،47حوزه سرشماری در استان داریم و در دو شهرستان فردیس و اشتهارد سازمان اجرایی اختصاصی نداریم؛ از این رو وظایف این دو حوزه، بین شهرستان های کرج و نظرآباد تقسیم شده است. وی افزود: مقرر شده اطلاعات آماری ستاد سرشماری کشاورزی 93 شهرستان فردیس محوله شهرستانهای کرج و اشتهارد را نیز شهرستان نظرآباد پوشش دهد. به گفته وی؛ سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی طرح های توسعه کشاورزی و روستایی به بررسی دقیق این اطلاعات نیازمند است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود