16 شهریور 1393
شماره خبر: 128847

سدهای امیرکبیر و طالقان تا ۵۰ سال آینده کاملا خشک می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

سدهای امیرکبیر و طالقان تا ۵۰ سال آینده کاملا خشک می شوند


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش سازمان محیط زیست جهانی تا ۵۰ سال آینده سدهای امیرکبیر و طالقان کاملا خشک می شوند.
در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور نمایندگان مجلس و شهردار کرج برگزار شد، معضلات و مشکلات شهری از سوی اعضای شورا برای پیگیری و بررسی مطرح شد. زیز اکبریان نماینده کرج در مجلس در این جلسه با اشاره به اینکه تعامل و همکاری میان مجلس، شورا و شهرداری بسیاری از مشکلات شهری را مرتفع می کند، اظهار کرد: برای انجام کارهای بزرگ قدم های مهمی برداشته می شود. وی فعالیت شهرداری در مورد باغ سیب را ارزشمند خواند و افزود: بر اساس توافقات انجام شده، مقرر شد مقدمات کار هرچه زودتر انجام شود تا حرکت بزرگ و کار ارزشمندی برای این خطه در سال جاری رقم بخورد. اکبریان با اشاره به واگذاری پارک جهان نما تصریح کرد: بالغ بر 100 هکتار فضای سبز واگذار شد که دارای بسیاری از گونه های گیاهی کمیاب و نایاب بود و از آثار ملی محسوب می شود. وی به اهمیت توجه به موضوع کمبود آب اشاره کرد و گفت: دنیا به سمت بحران آب در حرکت است و ما هنوز مصرف بهینه آب در خانه، کشاورزی و صنعت را نیاموخته ایم؛ مسئولان وزارتخانه و مردم نیز این موضوع را نمی خواهند بپذیرند. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش سازمان محیط زیست جهانی تا 50 سال آینده سدهای امیرکبیر و طالقان کاملا خشک می شوند همچنین ظرفیت تصفیه خانه های استان برای استفاده از حق آبه سد امیرکبیر بیش از این نیست. وی بیان کرد: وزیر نیرو با ارسال نامه ای کاهش 300 لیتر در ثانیه از سهمیه آب سد کرج را خواستار شد که با مخالفت نمایندگان روبرو و منجر به لغو این نامه شد. اکبریان با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح در سراسر کشور اظهار کرد: در حال حاضر کارخانه فولاد مبارکه اصفهان که در سال 91, دو هزار میلیارد تومان درآمد داشت، تنها با 20 درصد از ظرفیت در حال فعالیت است و به دلیل کمبود آب در آستانه ورشکستگی است؛ متاسفانه تغییر مدیریت که از 24 ساعت شبانه روز، 16 ساعت را در خواب به سر می برد نیز به این امر دامن زده است. وی با اشاره به اینکه بیش از یک سوم از تعداد زندانی های کرج کاهش یافته است افزود: زندان شهید کچویی تنها پادگان آموزشی است، زندان رجایی شهر و ندامتگاه مرکزی کرج نیز جمعیتی نصف گذشته دارد همچنین سارقین استان تهران دیگر به کرج منتقل نمی شوند که این امر با تدبیر مسئولان اتفاق افتاده است. نماینده مردم کرج در مجلس بااشاره به کمبود سرانه درمانی در البرز، خاطر نشان کرد: عقب ماندگی در استان وجود دارد اما نباید مردم ر ا بترسانیم. وی تاکید کرد: با حدود کمبود 900 تخت بیمارستانی در البرز مواجه هستیم که 150 تخت آن تا پایان امساتل تامین می شود .
اکبریان با اشاره به اینکه باید به پیشرفت ها و امکانات افزوده شده نیز توجه کرد, افزود: در سال گذشته تنها 7 دستگاه دیالیز در استان وجود داشت که اکنون این تعداد به 70 رسیده است؛ در چشم پزشکی نیز به عنوان استان نمونه محسوب می شویم. وی ادامه داد: وجود 12 دستگاه سیتی اسکن در استان و 2 هزار و 200 پزشک متخصص و فوق تخصص و نیز افزایش هیئت های علمی از 7 به 105 هیئت در دانشگاه علوم پزشکی از اتفاقات خوب استان به شمار می آید وی تصریح کرد: حرمت شورا باید در میان مسئولان به ویژه فرمانداری ها حفظ شود در غیر اینصورت ما نیز حرمت فرمانداری را حفظ نمی کنیم. وی همچنین با اشاره به گذشت 4 ماه از ورود استاندار جدید، به برگزار نشدن شورای حل اختلاف در طول این مدت نیز اعتراض کرد و گفت: این امر به ضرر همه به ویژه شهر و شهروندان تمام می شود.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود