18 شهریور 1393
شماره خبر: 128954

حدود و اختیارات نمایندگان تبیین شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

حدود و اختیارات نمایندگان تبیین شود


وکیل مردم استان البرز در خانه ملت خواستار تبیین وظایف نمایندگان برای شهروندان و انطباق خواست آنان با اختیارات نمایندگان از سوی معتمدان محلات و مناطق شهر کرج شد.
محمدجواد کولیوند در نشست امروز معتمدین شهر کرج با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهردار کلانشهر، با بیان اینکه خواسته های شهروندان از نمایندگان گاه متفاوت با اختیارات و حیطه وظایف آنان است، خاطرنشان کرد: نمایندگان از همه توان نظارتی خود برای اصلاح و تامین نیازهای شهروندان استفاده می کنند اما ضروری است حیطه اختیارات و وظایف وکلای مردم برای آنان تبیین و روشن سازی شود. کولیوند معتمدین شهر را واسطه ای بین مردم و مدیران و مسئولان معرفی کرد و با بیان اینکه معتمدین از ظرفیت بسیار خوبی برای رساندن اطلاعات و اخبار مورد نیاز شهروندان و بالعکس برخوردارند از آنها خواست به مسیر مطالبات اهالی جهت دهند. وی عنوان کرد: همچنین معتمدین باید بتوانند به سیستم اجرایی شهر و منطقه خویش یاری داده و هم راستا و همسو با نیازهای دو قوه مجریه و مقننه گام بردارند. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به وجود مجالس محلی و شورایاری ها در کشورهای مختلف خاورمیانه اشاره کرد و آنها را نقطه قوتی برای موفقیت بخش های گوناگون ارزیابی کرد. کولیوند ادامه داد: مجالس محلی در بیشتر کشورهای جهان قدرت قانونگذاری در حدود تعیین شده در قانون دارند و از این منظر معتمدین می توانند در کنار این مجالس محلی نقشی تاثیرگذار و تعیین کننده داشته باشند.
مدیریت شهری مدیریت واحد خدمات را به عهده گیرد
این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه یکی از وظایف و ضرورت های مدیریت شهری ایجاد مدیریت واحد خدمات است، یاری معتمدین به منظور تبیین و ایجاد این ساختار را بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: طبق قانون شوراها ارکان تصمیم گیری در کشور به شمار می آیند و می توانند بر ارائه خدمات در همه دستگاه های خدماتی نظارت داشته و اعمال مدیریت نمایند که این امر باید برای شهروندان از طریق معتمدین توجیه و تبیین شود. کولیوند این حمایت و همراهی را لازمه موفقیت هر نظام پارلمانی خواند و مجمع معتمدین را نوعی اتاق فکر و تیم برنامه ریزی مدیریت شهری برشمرد که نباید کم اهمیت انگاشته شده و جنبه تشریفاتی پیدا کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود