31 خرداد 1393
شماره خبر: 124336

توقعات فراتر از اختیارات شوراها است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

توقعات فراتر از اختیارات شوراها است


مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرج مراجعات و درخواست های مردمی به این نهاد تصمیم گیر را گاهی فراتر از حدود تعیین شده در قانون و اختیارات شورای اسلامی شهر برشمرد و اذعان داشت: به راستی بسیاری از خدماتی که از سوی اعضاء به مراجعه کنندگان ارائه می شود فراتر از اختیارات شورای اسلامی شهر است.
علیرضا فرزانه با اذعان به اینکه پاسخگویی و ارائه خدمت به شهروندان اگرچه اولویت نخست اعضای شورای اسلامی شهر است اما در حال حاضر بسیاری از مراجعات و درخواست های مردمی فراتر از حدود اختیارات شورا بوده و تنها درصد اندکی از مراجعه شهروندان در حدود تعیین شده برای این شورا و اعضای آن است. فرزانه با بیان اینکه به گمان شهروندان، شورا موظف به رسیدگی به تمامی این درخواست هاست، تصریح کرد: انتظارات شهروندان از شورا با اختیاراتی محدود برخی موارد بسیار بالا است و این توقع، خدمات رسانی این بخش از مدیریت شهری را با مشکل مواجه می کند. مدیر روابط عمومی شهرداری کرج به موقعیت شهرداری ها در دیگر کشورهای توسعه یافته جهان پرداخت و افزود: این دستگاه به دلیل حجم خدمات رسانی بالای خود در همه جهان نهادی بالادستی به شمار می آید و بسیاری از دستگاه های خدمات رسان تحت نظر و تصمیمات شهرداری قرار دارند. وی بر ضرورت اتخاذ رویکردی مشابه و امکان تصمیم گیری و صدور رای توسط واحد مدیریت شهری برای سایر دستگاه های خدمات رسان را یادآور شد و ادامه داد: تنها از این طریق امکان پاسخگویی به شهروندان و ارائه خدمت توسط شورای اسلامی شهر که با خواسته ها و نیازهای بسیار متنوع و فراوان به این نهاد مراجعه می کنند، وجود دارد. مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر یادآور شد: هم اکنون بسیاری از موارد مطرح شده از سوی مراجعه کنندگان به شورای شهر و درخواست های آنان به حوزه ها و دستگاه های دیگر شهری و خدماتی نظیر ادارات آب، برق، گاز، بهزیستی یا موارد نظامی و امنیتی و امثال آن اختصاص دارد که رسیدگی به آنها در حوزه اختیارات و وظایف قانونی اعضای شورا قرار ندارد.
فرزانه تصریح کرد: این امر علاوه بر اینکه وقت زیادی از اعضای شورا را به خود اختصاص می دهد، چندان که باید و شاید به انجام و تحقق خواسته همشهریان منجر نخواهد شد.
به گفته وی با پیگیری موضوع تقویت اختیارات شورای اسلامی شهر توسط نمایندگان مجلس در کمیسیون تخصصی شوراهای خانه ملت می توان از نتایج ارزشمند و خدمات رسانی به روز و برخط شورا به شهروندان بهره مند شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود