18 شهریور 1393
شماره خبر: 128969

10 روستای طالقان درتهدید رانش زمین قراردارند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

10 روستای طالقان درتهدید رانش زمین قراردارند


معاون عمرانی فرمانداری طالقان با بیان اینکه رانش زمین مهم ترین حادثه طبیعی در این شهرستان به شمارمی رود ، گفت: 10 روستا در این شهرستان در تهدید رانش زمین قرار دارند.
حامد صادقیان تعداد ساکنان این روستاها را دوهزار خانوار ذکر کرد و افزود: درصدد چاره جویی برای انتقال آنان به مکان های امن هستیم. وی با اشاره به اینکه اراضی ضلع شمالی، شرقی و جنوبی شهرستان طالقان به علت وضعیت اقلیمی خاص در حال فرسایش خاک است، ادامه داد: اکنون یکصد هکتار از اراضی ملی و زمین های کشاورزی این شهرستان در حال تخریب بر اثرعوامل طبیعی است. صادقیان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از فرسایش خاک و رانش زمین، 300 میلیارد ریال اعتبار برای تثبیت حوضه های آبخیزداری طالقان نیاز است. معاون فرماندارطالقان با تاکید براینکه برای رفع این مشکل همچنان نیازمند اعتبارهای ملی هستیم، گفت: از دیگر حوادث غیرمترقبه و بحران ساز درشهرستان طالقان سیل است. وی اضافه کرد: فرمانداری طالقان به نوبه خود اقداماتی ویژه برای پیشگیری از این حوادث غیرمترقبه انجام داده اما کافی نیست.
100هکتار از مراتع طالقان امسال در آتش سوخت
معاون فرماندار طالقان آتش سوزی با بیان اینکه امسال یکصد هکتار از مراتع این شهرستان دچار آتش سوزی شد ، گفت: این آتش سوزی ها بر اثر خطاهای انسانی رخ داد. صادقیان اضافه کرد: گروه های امدادی و آتش نشانی با برگزاری دوره های آموزشی ویژه برای روستاییان درصدد پیشگیری از بروز این نوع حوادث هستند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود