23 شهریور 1393
شماره خبر: 129231

پرونده سرمایه گذاری استان،در میزگردی اقتصادی گشوده شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

پرونده سرمایه گذاری استان،در میزگردی اقتصادی گشوده شد


نماینده عالی دولت در استان البرز به همراه تیمی از مشاوران اقتصادی، پرونده سرمایه گذاری استان را گشود.
مهندس سیدحمیدطهایی در نشستی مشترک با تیم معاونان و مشاوران اقتصادی،پرونده فرصت های سرمایه گذاری استان را روی میز مذاکره گشود و ضمن بررسی منشوروار،از زوایا و ابعاد مختلفی فرصت های فرا رو را به بوته تحلیل و واکاوی گذاشت. بررسی نرخ رشد اقتصادی استان، وضعیت بازرگانی خارجی، سهم استان در درآمدهای صادراتی،وارسی حساب های منطقه ای و استعدادیابی استان در سهم تولیدات سودآور، محورهایی از این نشست سه ساعته را به خود اختصاص داد که تعیین و طبقه بندی اولویت های اساسی جهت کلید خوردن پروژه های سرمایه محور ، مهمترین خروجی بخش نخست این مذاکرات به شمار می رفت.
تمرکز بر ظرفیت های ویژه استان در پروژه های سرمایه گذاری
در این نشست هریک از معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و برنامه ریزی و اشتغال استانداری نیز در کنار مشاوران اقتصادی ایده ها و طرح های خود را جهت برنامه ریزی های آتی مطرح ساختند که میزبانی هیئت های خارجی از کشورهای همسایه، ضرورت اختصاص بخشی از سهم سرمایه های ملی موجود در استان جهت صرف در امور منطقه و همچنین تمرکز بر اجری طرح هایی خاص و ویژه که با برند استان در تطابق است جهت بهره برداری در حوزه جذب سرمایه، از جمله موضوعات طرح شده بود.
سندآمایش سرزمینی،تکمیل کننده نقشه سرمایه گذاری استان
مهندس طهایی در ادامه جلسه بررسی فرصت های سرمایه گذاری استان،تدوین بسته نهایی سند آمایش سرزمینی را نقشه راه فرصت های گذاری برشمرد و گفت: به موازات شناسایی سرمایه گذاران در بخش های مختلف صنعت،کشاورزی و خدمات،سندآمایش سرزمین نیز تکمیل کننده نقشه سرمایه گذاری به شمار می رود که باید نسبت به نهایی شدن آن هر چه سریعتر اقدام شود.
ضرورت حفظ اراضی منطقه بعنوان سرمایه های ملی در استان
وی همچنین اراضی موجود در استان را منابع ملی دانست که بایدحفظ شود و در این رابطه گفت: اجاره زمین، به شرط سرمایه گذاری، سیاست کلی در اجرای پروژه های سرمایه محور در استان خواهد بود و اجازه نخواهیم داد به بهانه سرمایه گذاری زمین های موجود در استان به تاراج زمین خواران گذاشته شود. مصوبات این نشست در قالب برنامه هایی محوری در دستور کارپیگیری قرار گرفت. شایان ذکر است،در این نشست،دکتر حجت ا...ملاصالحی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، دکتر مهرداد مظفری معاون برنامه ریزی و اشتغال، صالحی مشاور اقتصادی استاندار البرز، صمدبهزاد مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین الملل، قباد نعمتی سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری به همراه تیمی از مرکز فرصت های سرمایه گذاری استان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود