23 شهریور 1393
شماره خبر: 129266

البرز به شرط تأمین امکانات، پشتیبان تهران درکوران بحران حوادث خواهد بود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

البرز به شرط تأمین امکانات، پشتیبان تهران درکوران بحران حوادث خواهد بود


رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان البرز با بیان اینکه همجواری البرز به پایتخت زمینه ساز معین بودن این استان در بحران ها و حوادث است، گفت: برای این پشتیبانی نیازمند تأمین امکانات و تجهیزات در حوزه مدیریت بحران هستیم.
سیدحمیدطهایی درجلسه«شورای هماهنگی مدیریت بحران استان» که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، با بیان اینکه مهندس نجار از جمله مدیرانی هستند که نسبت به مدیریت منطقه ای اشراف کافی دارند و همین امر، احصاء خلاء های موجود را تسهیل می بخشد، اظهار داشت: مهندس نجار به تمام استانهای کشور سفر دارند و شاید مباحث طرح شده در جلسه شورای هماهنگی بحران تکراری باشد، اما جهت نزدیکی استان البرز به تهران ممکن است مسائل و مشکلات این استان آنگونه که باید و شاید دیده نشود. وی تصریح کرد: البرز در سایه تهران زیر بار مشکلات است و در این مسیر نگاه ویژه دولت را در تمامی ابعاد می طلبد.
البرز در بحران ها معین استان تهران است
استاندار البرز با بیان اینکه نزدیکی البرز به پایتخت، قابلیت معین تهران بودن را در مدیریت بحران فراهم آورده است؛ گفت: این استان برای معین بودن در حوادث و بحران ها باید ابزار و امکانات نیز داشته باشد. وی افزود: در صورت بسترسازی و تکمیل تجهیزات، البرز نه تنها در رفع مشکلات داخلی استان که می تواند پشتیبان تهران نیز در حوادث باشد؛ کما اینکه به جهت موقعیت جغرافیایی و طبیعی، در حال نیز بار ترافیکی تهران را نیز هدایت می کند.
"آموزش و پیشگیری" دو عنصر کلیدی در مدیریت بحران
مهندس طهایی در ادامه پیشگیری و آموزش را نیز دو عنصر کلیدی در مدیریت حوادث دانست و تصریح کرد: این مهم باید به عنوان اصلی ترین اولویت ها در دستور قرار گیرد. رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان البرز، همچنین با اشاره به برخی از مشکلات استان در حوزه بحران، از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز خواستار رسیدگی به برخی موانع و خلاء های موجود بود. مهندس طهایی موضوع قطع آب صنایع و استفاده از آن در بخش مصرف را به عنوان یکی از مشکلات موجود برشمرد و افزود: تأمین آمبولانس، استقرار پایگاه های اروژانس، امداد و نجات در جاده ها، پدبالگرد، امداد هوایی، اتوبوس مجهز به بیمارستان سیار، ست نجات خودرو ، تجهیز سدها به تجهیزات غواصی نجات و..... به عنوان کمبودهای حوزه مدیریت بحران در این استان بشمار می رود که انتظار تأمین آنها وجود دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود